Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSanchez Salazar, Tanya
dc.contributor.authorCasa Claudios, Jessica Janeth
dc.date.accessioned2020-07-28T14:55:52Z
dc.date.available2020-07-28T14:55:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8235
dc.descriptionThe research work, in the educational framework, aims to establish the values of the human being, according to the socio-cultural reality of Managers, Teachers, Students, Community in general. It is crucial to implement a pedagogical proposal in which values become a guiding axis, the proposal is based on the practice of the value that human beings must apply. It is considered as value, everything that favors the full realization of man as a human being, values are currently being lost in Ecuadorian society due to various factors that affect youth, values are acquired and consolidated throughout life, represent the orientation of behavior as a social norm. Teachers must develop activities about solidarity, respect, responsibility, and participation with justice, freedom and equity, teachers through practice sow the seed of courage so that it grows, strengthens and consolidates throughout its life, and thus face a society in antivalores, values must start from home with love and respect for the family.es_ES
dc.descriptionThe research work, in the educational framework, aims to establish the values of the human being, according to the socio-cultural reality of Managers, Teachers, Students, Community in general. It is crucial to implement a pedagogical proposal in which values become a guiding axis, the proposal is based on the practice of the value that human beings must apply. It is considered as value, everything that favors the full realization of man as a human being, values are currently being lost in Ecuadorian society due to various factors that affect youth, values are acquired and consolidated throughout life, represent the orientation of behavior as a social norm. Teachers must develop activities about solidarity, respect, responsibility, and participation with justice, freedom and equity, teachers through practice sow the seed of courage so that it grows, strengthens and consolidates throughout its life, and thus face a society in antivalores, values must start from home with love and respect for the family.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo de investigación, en el marco educativo, pretende instaurar los valores del ser humano, de acuerdo a la realidad sociocultural de Directivos, Docentes, Estudiantes, Comunidad en general. Es determinante implementar una propuesta pedagógica en la que los valores, se conviertan en un eje directriz, la propuesta se plantea desde la práctica del valor que debe aplicar el ser humano. Se considera como valor, todo aquello que favorece la plena realización del hombre como ser humano, los valores en la actualidad se están perdiendo en la sociedad ecuatoriana por diversos factores que afectan a la juventud, los valores se adquieren y consolidan a lo largo de toda la vida, representan la orientación de la conducta como norma social. Los docentes, deben desarrollar actividades acerca de la solidaridad, respeto, responsabilidad, y participación con justicia, libertad y equidad, los maestros a través de la practica siembran la semilla del valor para que crezca, se fortaleza y se consolide a lo largo de su vida, y así enfrente a una sociedad en antivalores, los valores deben empezar desde la casa con amor y respeto a la familia.es_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectValoreses_ES
dc.subjectDisciplinaes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleLa práctica de los valores sociales y la influencia en la disciplina en los estudiantes de cuarto año de la escuela de Educación Básica Nueva Era del cantón Vinces, Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador