Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCARRERA ERAZO SANDRA CECIBEL
dc.contributor.authorMACIAS ARROYO MARIT MARIAN
dc.date.accessioned2024-04-15T16:12:43Z
dc.date.available2024-04-15T16:12:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16165
dc.descriptionIn recent years, technological resources have gained a place in most contexts of society and around the planet the use of tablets, digital whiteboards, computers and various electronic devices that energize, innovate and make Learning becomes an interesting process. From this perspective, a digital world is offered through the Internet with a lot of information available to students, making learning universal and quality, in addition to the development of digital skills that are important today, which is why this case study called technological resources in the classroom and their impact on the learning of sixth-year EGB students at the UEF Simón Bolívar's general objective is to determine the impact of technological resources in the classroom on the learning of sixth-year EGB students at the Unit Simón Bolívar Fiscomisional Educational. Because it was a case study, it required a qualitative research methodology in order to collect information based on experiences, perspectives and ideas. The level of research used is descriptive and the main source of information is documentary, involving the critical review and systematic analysis of relevant and pertinent documentary sources. As a research technique, the interview was implemented to collect information about the problem and as an instrument, the questionnaire with 5 questions was used to address key aspects of the research.es_ES
dc.descriptionIn recent years, technological resources have gained a place in most contexts of society and around the planet the use of tablets, digital whiteboards, computers and various electronic devices that energize, innovate and make Learning becomes an interesting process. From this perspective, a digital world is offered through the Internet with a lot of information available to students, making learning universal and quality, in addition to the development of digital skills that are important today, which is why this case study called technological resources in the classroom and their impact on the learning of sixth-year EGB students at the UEF Simón Bolívar's general objective is to determine the impact of technological resources in the classroom on the learning of sixth-year EGB students at the Unit Simón Bolívar Fiscomisional Educational. Because it was a case study, it required a qualitative research methodology in order to collect information based on experiences, perspectives and ideas. The level of research used is descriptive and the main source of information is documentary, involving the critical review and systematic analysis of relevant and pertinent documentary sources. As a research technique, the interview was implemented to collect information about the problem and as an instrument, the questionnaire with 5 questions was used to address key aspects of the research.es_ES
dc.description.abstractEn los últimos años los recursos tecnológicos han ganado cabida en la mayoría de los contextos de la sociedad y alrededor del planeta se ha incorporado a las instituciones educativas el uso de tablets, pizarras digitales, computadoras y diversos aparatos electrónicos que dinamizan, innovan y logran que el aprendizaje se vuelva un proceso interesante. Desde esta perspectiva se ofrece a través del internet un mundo digital con muchísima información a disposición de los estudiantes logrando que el aprendizaje sea universal y de calidad, además del desarrollo de habilidades digitales que son importantes en la actualidad por ello el presente estudio de caso denominado recursos tecnológicos en el aula y su impacto en el aprendizaje de los estudiantes del sexto año EGB en la UEF Simón Bolívar tiene como objetivo general determinar el impacto de los recursos tecnológicos en el aula en el aprendizaje de los estudiantes del sexto año EGB en la Unidad Educativa Fiscomisional Simón Bolívar . Por ser un estudio de caso requirió una metodología de investigación cualitativa con el fin de recabar información basada en experiencias, perspectivas e ideas. El nivel de investigación que se usó es descriptivo y la principal fuente de información es documental implicando la revisión crítica y análisis sistemático de fuentes documentales relevantes y pertinentes. Como técnica de investigación se implementó la entrevista que permitió recolectar información sobre la problemática y como instrumento se usó el cuestionario con 5 preguntas donde se abordó aspectos claves de la investigación.es_ES
dc.format.extent38p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyoes_ES
dc.relation.ispartofseriesE-UTB-FCJSE-EBAS-000391;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRecursos tecnológicos, Smart board, aprendizaje, cognoscitivismo.es_ES
dc.subject.otherEDUCACIÓN Y DESARROLLOes_ES
dc.titleRECURSOS TECNOLÓGICOS EN EL AULA Y SU IMPACTO EN EL APRENDIZAJE DE LOS ESTUDIANTES DEL SEXTO AÑO EGB EN LA UEF SIMÓN BOLÍVARes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador