Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorBlaschke Guillen, Gisella
dc.contributor.authorAvilez Velasco, Jacqueline Yajaira
dc.date.accessioned2023-05-30T15:59:14Z
dc.date.available2023-05-30T15:59:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14078
dc.descriptionDidactic strategies play a vital role in student learning and teaching, because they develop skills and abilities throughout the educational process, so this work was carried out to investigate didactic strategies to reinforce significant and important learning in the subjects. taught by the teacher. The objective of this evidentiary research document was to identify didactic strategies to reinforce significant learning in second grade students, and thus establish strategies that benefit teaching in the classroom. The research work is field, the methods used are qualitative, quantitative, with a descriptive exploratory scope, where observation, survey and interview are the instruments that were applied for data collection through a sample comprised by a teacher. and 26 students of second grade parallel "A", obtaining as information for the analysis and interpretation of results, the work concludes that teachers must apply didactic strategies so that the teachings are interactive and innovative in the classroom, in the same way in this way, they must be trained to be updated in one way or another, and then provide the knowledge acquired in order to build meaningful learning in students.es_ES
dc.descriptionDidactic strategies play a vital role in student learning and teaching, because they develop skills and abilities throughout the educational process, so this work was carried out to investigate didactic strategies to reinforce significant and important learning in the subjects. taught by the teacher. The objective of this evidentiary research document was to identify didactic strategies to reinforce significant learning in second grade students, and thus establish strategies that benefit teaching in the classroom. The research work is field, the methods used are qualitative, quantitative, with a descriptive exploratory scope, where observation, survey and interview are the instruments that were applied for data collection through a sample comprised by a teacher. and 26 students of second grade parallel "A", obtaining as information for the analysis and interpretation of results, the work concludes that teachers must apply didactic strategies so that the teachings are interactive and innovative in the classroom, in the same way in this way, they must be trained to be updated in one way or another, and then provide the knowledge acquired in order to build meaningful learning in students.es_ES
dc.description.abstractLas estrategias didácticas juegan un papel vital en el aprendizaje y la enseñanza de los estudiantes, debido que desarrollan competencias y habilidades a lo largo del proceso educativo, por lo que este trabajo se realizó para investigar estrategias didácticas para reforzar aprendizajes significativos e importantes en las asignaturas impartidas por el docente. El presente documento probatorio de investigación, tuvo como meta identificar las estrategias didácticas para reforzar los aprendizajes significativos en los estudiantes de segundo de básica, y de esta manera establecer estrategias que beneficien la enseñanza en el aula de clases. El trabajo de investigación es de campo, los métodos utilizados son cualitativa, cuantitativa, con alcance exploratorio descriptivo, donde la observación, la encuesta y la entrevista son los instrumentos que se aplicaron para la recolección de datos a través de una muestra comprendida por un docente y 26 estudiantes de segundo grado paralelo “A”, obteniendo como información para el análisis e interpretación de resultados, el trabajo finaliza que los docentes deben aplicar estrategias didácticas para que las enseñanzas impartidas sean interactivas e innovadoras en el salón de clase, de la misma manera se deben capacitar para estar actualizados de una forma u otra, y luego brindar los conocimientos adquiridos para lograr construir el aprendizaje significativo en los estudiantes.es_ES
dc.format.extent36 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEnseñanza-aprendizaje estrategias didácticases_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.subjectDocentees_ES
dc.titleEstrategias didácticas para reforzar aprendizajes significativos a los estudiantes de segundo básica de la U.E. “Aurora Estrada y Ayala de Ramírez Pérez” Babahoyo-Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador