Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSaa Morales, Angela Secundina
dc.contributor.authorChang Calopiña, Edwin Alexander
dc.date.accessioned2022-11-10T20:23:24Z
dc.date.available2022-11-10T20:23:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13182
dc.descriptionThe case study was carried out in the UE Emigdio Esparza Moreno from the city of Babahoyo with the aim of analyzing inclusive education in values and its impact on the learning process in 5th year EGB students. The methodology used consisted of a qualitative approach, the types of research are field, documentary, descriptive and cross-sectional; In addition, the interview and direct observation investigative techniques were applied, accompanied by their respective instruments, which were directed to 25 students and 2 teachers of 5th year of EGB parallel B. The results were: the majority of students are included in the activities carried out by the teachers; students have sometimes been victims of some discriminatory act; teachers almost never treat students the same way because each one has different needs; and teachers apply teaching methods that promote inclusion and values such as group or collaborative work. In conclusion, inclusive education in values has a significant relationship in the learning process because it promotes the development of individual and social strengths and skills to guarantee a quality education with equal opportunities.es_ES
dc.descriptionThe case study was carried out in the UE Emigdio Esparza Moreno from the city of Babahoyo with the aim of analyzing inclusive education in values and its impact on the learning process in 5th year EGB students. The methodology used consisted of a qualitative approach, the types of research are field, documentary, descriptive and cross-sectional; In addition, the interview and direct observation investigative techniques were applied, accompanied by their respective instruments, which were directed to 25 students and 2 teachers of 5th year of EGB parallel B. The results were: the majority of students are included in the activities carried out by the teachers; students have sometimes been victims of some discriminatory act; teachers almost never treat students the same way because each one has different needs; and teachers apply teaching methods that promote inclusion and values such as group or collaborative work. In conclusion, inclusive education in values has a significant relationship in the learning process because it promotes the development of individual and social strengths and skills to guarantee a quality education with equal opportunities.es_ES
dc.description.abstractEl estudio de caso se realizó en la UE Emigdio Esparza Moreno de la ciudad de Babahoyo con el objetivo de analizar la educación inclusiva en valores y su incidencia en el proceso de aprendizaje en los estudiantes de 5to año de EGB. La metodología empleada estuvo constituida por un enfoque cualitativo, los tipos de investigación son de campo, documental, descriptiva y transversal; además se aplicó las técnicas investigativas entrevista y observación directa acompañadas de sus respectivos instrumentos, los cuales fueron dirigidos a 25 estudiantes y 2 docentes de 5to año de EGB paralelo B. Los resultados fueron: la mayoría de estudiantes se incluyen en las actividades realizadas por los docentes; los estudiantes a veces han sido víctimas de algún acto discriminatorio; los docente casi nunca tratan a los estudiantes de la misma manera debido a que cada uno tiene necesidades diferentes; y los docentes aplican métodos de enseñanza que fomenten la inclusión y valores como trabajo en grupo o colaborativo. En conclusión, la educación inclusiva en valores tiene una relación significativa en el proceso de aprendizaje debido a que promueve el desarrollo de fortalezas y habilidades individuales y sociales para garantizar una educación de calidad con igualdad de oportunidadeses_ES
dc.format.extent37 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEducación inclusivaes_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectTipos de aprendizajees_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.titleEducación inclusiva en valores y su incidencia en el proceso de aprendizaje en los estudiantes de 5to año de EGB de la UE Emigdio Esparza Moreno, Babahoyo. 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador