Show simple item record

dc.contributor.advisorMontecé Moreno, Cindy
dc.contributor.authorSalas López, Ingrid Dayanelly
dc.contributor.authorSantana Monteros, Jhonny Santiago
dc.date.accessioned2025-05-06T17:53:30Z
dc.date.available2025-05-06T17:53:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/18229
dc.descriptionThis research project aims to analyze the impact of ABRECO's communication strategies on brand positioning in local businesses in the city of Babahoyo. A mixed-methods approach was used, combining qualitative and quantitative techniques such as surveys, interviews, and direct observation. The objective was to understand how the adoption of communication tools can enhance the positioning of brands linked to a single organization, allowing it to grow as a leading local association. The findings indicate that ABRECO struggles to strengthen its positioning due to the lack of a structured communication plan and a limited presence in digital media. Therefore, implementing digital strategies alongside active community engagement is essential to improving its visibility and establishing ABRECO as a key representative organization within the local business landscape.es_ES
dc.descriptionThis research project aims to analyze the impact of ABRECO's communication strategies on brand positioning in local businesses in the city of Babahoyo. A mixed-methods approach was used, combining qualitative and quantitative techniques such as surveys, interviews, and direct observation. The objective was to understand how the adoption of communication tools can enhance the positioning of brands linked to a single organization, allowing it to grow as a leading local association. The findings indicate that ABRECO struggles to strengthen its positioning due to the lack of a structured communication plan and a limited presence in digital media. Therefore, implementing digital strategies alongside active community engagement is essential to improving its visibility and establishing ABRECO as a key representative organization within the local business landscape.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de titulación tiene como objetivo analizar el impacto de las estrategias comunicacionales de ABRECO en la ciudad de Babahoyo para el posicionamiento de marcas en los negocios. Para llevar a cabo esta investigación se realizó a través de un enfoque mixto que adopta métodos cualitativos y cuantitativos con la implementación de recursos como encuestas, entrevistas y una observación directa con el fin de entender como la idea de incrementar y aplicar herramientas comunicacionales puede mejorar el posicionamiento de marcas entrelazadas a una sola organización para crecer como una asociación líder local. Los resultados evidenciaron que la asociación enfrenta dificultades para poder consolidar su posicionamiento debido a la ausencia de un plan comunicacional y una limitada existencia en los medios digitales. Por lo tanto, la ejecución de estrategias digitales acompañadas con la interacción comunitaria es fundamental para lograr mejorar el posicionamiento y lograr ser una organización representativa para la localidad.es_ES
dc.format.extent64 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2025es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEstrategias comunicacionaleses_ES
dc.subjectPosicionamientoes_ES
dc.subjectOrganizaciónes_ES
dc.subjectImagen corporativaes_ES
dc.titleEstrategias comunicacionales de abreco en la ciudad de Babahoyo para el posicionamiento de la organizaciónes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States