dc.contributor.advisor | MSC. CECILIA ELIZABETH DAHIK SOLIS | |
dc.contributor.author | KERLY BRIGGITTE SANTILLAN VILLAMAR | |
dc.date.accessioned | 2024-09-23T20:06:12Z | |
dc.date.available | 2024-09-23T20:06:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17280 | |
dc.description | The present research project focuses on analyzing the impact of educational podcasts on the learning of students in the Communication program at the Technical University of Babahoyo during the 2024-A. For this reason, a descriptive-exploratory research design is used to understand the characteristics of the study population and to relate the existing variables within the addressed topic. This study has a qualitative-quantitative approach, employing questionnaires and observation sheets to understand the true impact of podcasts in the educational field.
In this way, according to the results, it is know that the initiative comes from the program´s teachers, who, responding to the constant demands of technology, seek resources to offer a modern yet dynamic teaching approach. | es_ES |
dc.description | The present research project focuses on analyzing the impact of educational podcasts on the learning of students in the Communication program at the Technical University of Babahoyo during the 2024-A. For this reason, a descriptive-exploratory research design is used to understand the characteristics of the study population and to relate the existing variables within the addressed topic. This study has a qualitative-quantitative approach, employing questionnaires and observation sheets to understand the true impact of podcasts in the educational field.
In this way, according to the results, it is know that the initiative comes from the program´s teachers, who, responding to the constant demands of technology, seek resources to offer a modern yet dynamic teaching approach. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente proyecto de investigación se centra en analizar el impacto de los podcasts educativos en el aprendizaje de los estudiantes de la carrera de comunicación de la Universidad Técnica de Babahoyo, durante el periodo 2024-A.
Por este motivo se hace uso del diseño de investigación descriptivo-exploratorio a fin de comprender las características de la población en estudio y de igual modo relacionar las variables existentes dentro del tema abordado. Este estudio cuenta con un enfoque cuali- cuantitativo en el que se emplean cuestionarios y fichas de observación a fin de conocer el verdadero impacto que tiene los podcasts en el ámbito educativo.
De este modo, de acuerdo a los resultados se conoce que la iniciativa nace por parte de los docentes de la carrera, quienes con las constantes demandas que ofrecen las tecnologías buscan recursos para ofrecer una enseñanza moderna, pero a la vez dinámica. | es_ES |
dc.format.extent | 94 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | TIC-UTB-FCJSE-COMUNICACION-000032; | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | podcast, | es_ES |
dc.subject | tecnología. | es_ES |
dc.subject.other | COMUNICACIÓN REDISEÑADA | es_ES |
dc.title | LOS PODCASTS EDUCATIVOS Y SU IMPACTO EN EL APRENDIZAJE DE ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE COMUNICACIÓN UTB, PERIODO 2024. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |