Mostrar el registro sencillo del ítem
El diseño en comunidades de aprendizaje como estrategia para la resolución de conflictos de los estudiante de la Escuela de Educación Básica Morona Santiago cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos
dc.contributor.advisor | Real Zumba, Gina | |
dc.contributor.author | Araujo Aguirre, Yuri Gissela | |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T19:58:19Z | |
dc.date.available | 2020-10-27T19:58:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/9037 | |
dc.description | School coexistence in terms of the conflicts that affect it is a current issue that concerns all educational units in the country. One of the most significant problems that is occurring at the Morona Santiago de la Parroquia Pimocha school, Babahoyo Canton, Los Ríos Province, are indiscipline behaviors that generate conflicts within the classroom on the part of the students and that impede the proposed objectives. and excellent learning. For this reason, this work is very important since it aims to determine the strategy for the resolution of conflicts caused by students, through this study the situation in the daily environment will be understood, in order to obtain the necessary information that favors the resolution of conflicts within the educational establishment, for which the respective interview and survey was carried out, with the result that the design in learning communities as strategies to solve student conflicts is what the school needs to improve education and learning | es_ES |
dc.description | School coexistence in terms of the conflicts that affect it is a current issue that concerns all educational units in the country. One of the most significant problems that is occurring at the Morona Santiago de la Parroquia Pimocha school, Babahoyo Canton, Los Ríos Province, are indiscipline behaviors that generate conflicts within the classroom on the part of the students and that impede the proposed objectives. and excellent learning. For this reason, this work is very important since it aims to determine the strategy for the resolution of conflicts caused by students, through this study the situation in the daily environment will be understood, in order to obtain the necessary information that favors the resolution of conflicts within the educational establishment, for which the respective interview and survey was carried out, with the result that the design in learning communities as strategies to solve student conflicts is what the school needs to improve education and learning | es_ES |
dc.description.abstract | La convivencia escolar en cuanto a los conflictos que la afectan es un tema de la actualidad que concierne a todas las unidades educativas del país. Uno de los problemas más considerables que se está presentando En la escuela Morona Santiago de la Parroquia Pimocha, Cantón Babahoyo Provincia De Los Ríos son las conductas de indisciplina que se repiten con frecuencia generando conflictos dentro del aula de clases por parte de los estudiantes y que impiden los objetivos propuestos y el excelente aprendizaje. Por ello este trabajo es muy importante ya que tiene como objetivo determinar la estrategia para la resolución de conflictos causados por los estudiantes, atreves de este estudio se comprenderá la situación en el entorno cotidiano, con el fin de obtener la información necesaria que favorezca a la resolución de conflictos dentro del plantel educativo, por lo cual se realizó la respectiva entrevista y encuesta teniendo como resultado que el diseño en comunidades de aprendizaje como estrategias para resolver conflictos delos estudiantes, es lo que necesita la escuela para mejorar la educación y el aprendizaje | es_ES |
dc.format.extent | 29 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2020 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Educación | es_ES |
dc.subject | Conflictos | es_ES |
dc.subject | Comunidad | es_ES |
dc.title | El diseño en comunidades de aprendizaje como estrategia para la resolución de conflictos de los estudiante de la Escuela de Educación Básica Morona Santiago cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Examen-Educación Básica [235]