Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorVivero Quintero, César Efrén
dc.contributor.authorGamarra Gonzales, Gabriel Leonardo
dc.date.accessioned2020-05-28T19:47:11Z
dc.date.available2020-05-28T19:47:11Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7984
dc.descriptionThe research work measures the levels of dysgraphia in reading writing in the fifth year students of basic education of the “Honorato Vásquez” school of Mocache canton. The study is of simple descriptive design with quantitative approximation. The sample consisted of 3 students to whom an observation sheet was applied to measure their level of dysgraphia. This research was carried out on the basis of a study of disortography and the proposal of this project is to apply recreational strategies with the purpose of helping to improve the learning of literacy in students, through the use of the practice of reading, writing and spelling rules. These orthographic rules have an exhaustive character in their learning, so they present a series of confusions in the students within their writing; presenting with problems of compression and interpretation of the letters that have similar phonetic configurations, weakening at that time its teaching-learning process. We will make a written test which will allow. Detect this difficulty in order to guide the student correctly clearly. This test will be carried out through practical activities that will serve to correct the disortography since it is the set of writing errors that affect the word and not its path. Thus, when talking about it, the problem is left out. The purpose of this research project is very important because through it we will create competitive studentses_ES
dc.descriptionThe research work measures the levels of dysgraphia in reading writing in the fifth year students of basic education of the “Honorato Vásquez” school of Mocache canton. The study is of simple descriptive design with quantitative approximation. The sample consisted of 3 students to whom an observation sheet was applied to measure their level of dysgraphia. This research was carried out on the basis of a study of disortography and the proposal of this project is to apply recreational strategies with the purpose of helping to improve the learning of literacy in students, through the use of the practice of reading, writing and spelling rules. These orthographic rules have an exhaustive character in their learning, so they present a series of confusions in the students within their writing; presenting with problems of compression and interpretation of the letters that have similar phonetic configurations, weakening at that time its teaching-learning process. We will make a written test which will allow. Detect this difficulty in order to guide the student correctly clearly. This test will be carried out through practical activities that will serve to correct the disortography since it is the set of writing errors that affect the word and not its path. Thus, when talking about it, the problem is left out. The purpose of this research project is very important because through it we will create competitive studentses_ES
dc.description.abstractINCIDENCIA DE LA DISORTOGRAFIA EN LOS TRASTORNOS DE LA LECTO-ESCRITURA El trabajo de investigación mide los niveles de disortografía de la lecto escritura en los estudiantes de quinto año de educación básica de la escuela “Honorato Vásquez” del cantón Mocache. El estudio es de diseño descriptivo simple con aproximación cuantitativa. La muestra estuvo constituida por 3 estudiantes a quienes se les aplicó una ficha de observación para medir su nivel de disortografía. Esta investigación se realizó sobre la base de un estudio de la disortografía y la propuesta de este proyecto es aplicar estrategias lúdicas con el propósito de ayudar a mejorar el aprendizaje de la lectoescritura en los estudiantes, mediante el uso de la práctica de la lectura, escritura y reglas ortográficas. Estas reglas ortográficas tienen un carácter exhaustivo en su aprendizaje por lo cual presentan una serie de confusiones en los estudiantes dentro de su escritura; presentándose con problemas de compresión e interpretación de las letras que tienen configuraciones fonéticas similares, debilitándose en ese momento su proceso de enseñanza aprendizaje. Realizaremos una prueba de escrita la cual permitirá detectar esta dificultad a fin de orientar al estudiante correctamente con claridad. Esta prueba se la realizará mediante actividades prácticas que servirán para corregir la disortografía ya que es el conjunto de errores de la escritura que afectan a la palabra y no a su trazado. Es así pues, al hablar de ella, se deja al margen la problemática. La finalidad de este proyecto de investigación es muy importante porque a través de ella vamos a crear estudiantes competitivoses_ES
dc.format.extent23 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.subjectDisortografíaes_ES
dc.subjectTrastornoses_ES
dc.subjectLecto-Escrituraes_ES
dc.titleIncidencia de la disortografía en los trastornos de la lecto-escritura de los estudiantes de quinto año de educación básica de la Escuela Honorato Vasquez del Cantón Mocache Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador