Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGuijarro Intriago, Rosa Victoria
dc.contributor.authorMartínez López, Melissa Mariana
dc.date.accessioned2023-11-16T17:31:34Z
dc.date.available2023-11-16T17:31:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15324
dc.descriptionThe present case study is carried out in the Teodoro Alvarado Garaicoa Educational Unit, addressing the importance of determining the contribution of reading animation in students of the seventh year of basic general education, it is carried out demonstrating a significant study that the animation of reading is essential to improve children's academic performance. In the process, an indication is visualized that generates a problem located in the teaching methodology generated in the classes, seeking to improve the academic development of students, strengthening interest in reading as a teaching channel. The analytical deductive method is applied to the development of this research through processes that allow describing the problem, obtaining data for its respective analysis, established in the valuable information obtained, resulting in the incidences that the poor practice of reading affects the students, that is, the lack of interest in the general aptitudes of the children, the conclusions of the research work are based on the results obtained, of how the methodological strategies for the animation of reading are developed based on the recreational activities within the classrooms, according to the analysis obtained, inefficient methodologies are generated for the animation of reading, so there is little development and reasoning skills to achieve reading comprehension of a text, in basic general seventh year students.es_ES
dc.descriptionThe present case study is carried out in the Teodoro Alvarado Garaicoa Educational Unit, addressing the importance of determining the contribution of reading animation in students of the seventh year of basic general education, it is carried out demonstrating a significant study that the animation of reading is essential to improve children's academic performance. In the process, an indication is visualized that generates a problem located in the teaching methodology generated in the classes, seeking to improve the academic development of students, strengthening interest in reading as a teaching channel. The analytical deductive method is applied to the development of this research through processes that allow describing the problem, obtaining data for its respective analysis, established in the valuable information obtained, resulting in the incidences that the poor practice of reading affects the students, that is, the lack of interest in the general aptitudes of the children, the conclusions of the research work are based on the results obtained, of how the methodological strategies for the animation of reading are developed based on the recreational activities within the classrooms, according to the analysis obtained, inefficient methodologies are generated for the animation of reading, so there is little development and reasoning skills to achieve reading comprehension of a text, in basic general seventh year students.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso se lleva a cabo en la Unidad Educativa Teodoro Alvarado Garaicoa abordando la importancia de determinar el aporte de animación de la lectura en los estudiantes de séptimo año general básica, se lleva a cabo demostrando un estudio significativo que la animación a la lectura es fundamental para mejorar el desempeño académico de los niños. En el proceso se visualiza un indicio que genera una problemática situada en la metodología de enseñanzas generadas en las clases, buscando soluciones para mejorar el desarrollo académico de los estudiantes, fortaleciendo el interés a la lectura como canal de enseñanza. Se aplica el método deductivo analítico para el desarrollo de esta esta investigación mediante procesos que permiten describir la problemática, obteniendo datos para su respectivo análisis, establecido en la valiosa información obtenida, teniendo como resultado las incidencias que repercute en los estudiantes la escasa práctica de la lectura es decir la falta de interés en las aptitudes generales de los niños, las conclusiones del trabajo de investigación se fundamenta en los resultados obtenidos, de cómo se desarrolla las estrategias metodológicas para la animación de la lectura en base a las actividades lúdicas dentro de las aulas de clases, de acuerdo al análisis obtenido se genera metodologías poco eficiente a la animación a la lectura, por lo que existe un escaso desarrollo y destreza de razonamiento para llegar a lograr la comprensión lectora de un texto, en los estudiantes de séptimo año general básica.es_ES
dc.format.extent41 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAnimaciónes_ES
dc.subjectMetodologíaes_ES
dc.subjectMétodo deductivoes_ES
dc.subjectEstrategiaes_ES
dc.titleAnimación a la lectura y su incidencia en la comprensión lectora de los estudiantes de séptimo año de Educación General Básica de la Unidad Educativa Teodoro Alvarado Garaicoaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador