Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSánchez Vidal, Carlos Raúl
dc.contributor.authorLarreategui Cornejo, Dainna Antonella
dc.date.accessioned2023-11-16T16:28:51Z
dc.date.available2023-11-16T16:28:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15312
dc.descriptionIn the context of this research, the problem of the influence of didactic resources in the teaching-learning process of students in the third year of General Basic Education (EGB) at the León de Febres Cordero Educational Unit is addressed. The justification is based on the importance of improving the quality of education and guaranteeing an integral development of students, considering the relevance of didactic resources in this process. The objectives of the study include analyzing the influence of didactic resources in the teaching-learning process, identifying the resources used in classes, relating these resources to the students' environment and community, and determining how they are integrated into the third year GBS curriculum. The research is framed within the educational model and focuses on the didactic resources research sub-line. A qualitative approach is used to gain an in-depth understanding of the relationship between resources and student learning. Research methods include surveys, interviews, documentary review, and classroom observation. Survey results indicate that most students use books in school and have varied preferences between learning with books or more interactively. In addition, most feel that the things they use in school help them learn better, although some are not sure how they relate to their learning.es_ES
dc.descriptionIn the context of this research, the problem of the influence of didactic resources in the teaching-learning process of students in the third year of General Basic Education (EGB) at the León de Febres Cordero Educational Unit is addressed. The justification is based on the importance of improving the quality of education and guaranteeing an integral development of students, considering the relevance of didactic resources in this process. The objectives of the study include analyzing the influence of didactic resources in the teaching-learning process, identifying the resources used in classes, relating these resources to the students' environment and community, and determining how they are integrated into the third year GBS curriculum. The research is framed within the educational model and focuses on the didactic resources research sub-line. A qualitative approach is used to gain an in-depth understanding of the relationship between resources and student learning. Research methods include surveys, interviews, documentary review, and classroom observation. Survey results indicate that most students use books in school and have varied preferences between learning with books or more interactively. In addition, most feel that the things they use in school help them learn better, although some are not sure how they relate to their learning.es_ES
dc.description.abstractEn el contexto de esta investigación, se aborda el problema de la influencia de los recursos didácticos en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de tercer año de Educación General Básica (EGB) en la Unidad Educativa León de Febres Cordero. La justificación se basa en la importancia de mejorar la calidad de la educación y garantizar un desarrollo integral de los estudiantes, considerando la relevancia de los recursos didácticos en este proceso. Los objetivos de estudio incluyen analizar la influencia de los recursos didácticos en el proceso de enseñanza-aprendizaje, identificar los recursos utilizados en las clases, relacionar estos recursos con el entorno y la comunidad de los estudiantes, y determinar cómo se integran al plan de estudios de tercer año de EGB. La investigación se enmarca en el modelo educativo y se centra en la sub-línea de investigación de recursos didácticos. Se utiliza un enfoque cualitativo para comprender en profundidad la relación entre los recursos y el aprendizaje de los estudiantes. Los métodos de investigación incluyen encuestas, entrevistas, revisión documental y observación en el aula. Los resultados de la encuesta indican que la mayoría de los estudiantes utilizan libros en la escuela y que tienen preferencias variadas entre aprender con libros o de manera más interactiva. Además, la mayoría siente que las cosas que usan en la escuela les ayudan a aprender mejor, aunque algunos no están seguros de cómo se relacionan con su aprendizajees_ES
dc.format.extent31 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectRecursos didácticoses_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEstrategias enseñanza-aprendizajees_ES
dc.titleRecursos didácticos y su incidencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de 3ro año EGB de la Unidad Educativa León de Febres Corderoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador