Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorAvila Ortega, Washington Froilan
dc.contributor.authorArias Zambrano, Alex Moises
dc.date.accessioned2023-11-09T22:28:41Z
dc.date.available2023-11-09T22:28:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15166
dc.descriptionThe present degree work addresses the use of the ChatGPT application and addresses the 5th year EGB Catorce de Junio students of the Canton Vinces, knowing that this technology allows students to have realistic conversations with an artificial intelligence system. For the teacher, it can be a relevant source of information, but the proposal of contextualized activity instructions for students remains key, including different types of activities, various forms of presentation of the assigned tasks and a critical analysis of the information. always respecting the sources of access to the content and corroborating the veracity of the information found. What they propose is to include ChatGPT in the classrooms, make it express, teach how to use the tool. This again places the demand on how teachers face the problem of including technologies in the classroom; It is another twist to updating its educational practices and proposing new teaching strategies that include these new resources that will be increasingly perfected over time.es_ES
dc.descriptionThe present degree work addresses the use of the ChatGPT application and addresses the 5th year EGB Catorce de Junio students of the Canton Vinces, knowing that this technology allows students to have realistic conversations with an artificial intelligence system. For the teacher, it can be a relevant source of information, but the proposal of contextualized activity instructions for students remains key, including different types of activities, various forms of presentation of the assigned tasks and a critical analysis of the information. always respecting the sources of access to the content and corroborating the veracity of the information found. What they propose is to include ChatGPT in the classrooms, make it express, teach how to use the tool. This again places the demand on how teachers face the problem of including technologies in the classroom; It is another twist to updating its educational practices and proposing new teaching strategies that include these new resources that will be increasingly perfected over time.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de titulación, aborda el uso de la aplicación de ChatGPT e abordando a los estudiantes de 5to de EGB Catorce de Junio del Cantón Vinces, sabiendo que esta tecnología permite a los estudiantes tener conversaciones realistas con un sistema de inteligencia artificial. Para el docente puede ser una fuente relevante de información, pero sigue siendo clave la propuesta de consignas de actividades contextualizadas para los estudiantes, donde se incluyan diferentes tipos de actividades, diversas formas de presentación de las tareas encomendadas y un análisis crítico de la información, respetando siempre las fuentes de acceso a los contenidos y corroborando la veracidad de la información encontrada. En si lo que se proponen es incluir el ChatGPT en las aulas, hacerlo expreso, enseñar a usar la herramienta. Eso de nuevo coloca la exigencia sobre cómo enfrentar los profesores la problemática de la inclusión de las tecnologías en el aula; es otra vuelta de tuerca a la actualización de sus prácticas educativas y el planteamiento de nuevas estrategias de enseñanza que incluyan estos nuevos recursos que con el tiempo serán cada vez más perfeccionados.es_ES
dc.format.extent31 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEnseñanza-Aprendizajees_ES
dc.subjectDocentees_ES
dc.subjectEstrategias metodológicases_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleChatgpt y su influencia en los aprendizajes en los estudiantes de 5to de EGB Catorce de Junio del cantón Vinces 2022-2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador