Mostrar el registro sencillo del ítem
Aplicación de organizadores gráficos como herramienta metodológica para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes de séptimo año de educación básica de la Escuela de Educación Básica Caspicara del cantón El Empalme, Provincia del Guayas, año 2022
dc.contributor.advisor | Daza Suarez, Sandra Karina | |
dc.contributor.author | Rosero Cedeño, Lisseth Cecibel | |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T21:34:18Z | |
dc.date.available | 2022-07-04T21:34:18Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12294 | |
dc.description | The purpose of the present investigation is to know in depth the causes of poor learning, the consequences and possible solutions in the students and for a more didactic method in terms of the teachers of the Caspicara Basic General Education Center of the canton El Empalme province of Guayas. . The learning that each student has is according to how the teacher has taught the teaching-learning process, which is why the project taught is to improve that learning in a more dynamic and easy-to-handle way for both teachers and students so that the results be favourable. Graphic organizers will allow each class to be different so that students do not get tired of the same thing and teachers can see favorable results according to the clearer, more precise and meaningful teaching-learning process, developing their intellectual capacities. There are many graphic organizers which will help a lot in the teaching of students since each organizer can be made more dynamic depending on what is to be taught in the classroom, so that students better understand the knowledge that teachers have prepared for the class. It will be very useful in the classroom. | es_ES |
dc.description | The purpose of the present investigation is to know in depth the causes of poor learning, the consequences and possible solutions in the students and for a more didactic method in terms of the teachers of the Caspicara Basic General Education Center of the canton El Empalme province of Guayas. . The learning that each student has is according to how the teacher has taught the teaching-learning process, which is why the project taught is to improve that learning in a more dynamic and easy-to-handle way for both teachers and students so that the results be favourable. Graphic organizers will allow each class to be different so that students do not get tired of the same thing and teachers can see favorable results according to the clearer, more precise and meaningful teaching-learning process, developing their intellectual capacities. There are many graphic organizers which will help a lot in the teaching of students since each organizer can be made more dynamic depending on what is to be taught in the classroom, so that students better understand the knowledge that teachers have prepared for the class. It will be very useful in the classroom. | es_ES |
dc.description.abstract | El propósito de la presente investigación es conocer a fondo las causas de un mal aprendizaje las consecuencias y posibles soluciones en los estudiantes y para un método más didáctico en cuanto a los maestros del centro de educación General Básica Cas picara del cantón el Empalme provincia del Guayas. El aprendizaje que cada estudiante tiene es de acuerdo como el maestro ha impartido el proceso enseñanza aprendizaje, es por esto que el proyecto impartido es para mejorar ese aprendizaje de una manera más dinámica y de fácil manejo tanto para los maestros como estudiantes para que los resultados sean favorables. Los organizadores gráficos van a permitir que cada clase sea diferente para que los alumnos no se cansen de lo mismo y los maestros puedan ver resultados favorables de acuerdo al proceso enseñanza aprendizaje más claro, preciso y significativo desarrollando sus capacidades intelectuales. Existen muchos organizadores gráficos los cuales ayudara mucho en la enseñanza de los estudiantes ya que cada organizador se lo puede hacer más dinámico según lo que se quiera impartir dentro del aula, para que los estudiantes entiendan mejor los conocimientos que los maestros tienen preparado para la clase, servirá mucho dentro del aula. | es_ES |
dc.format.extent | 44 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2022 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Organizadores gráficos | es_ES |
dc.subject | Metodología | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.title | Aplicación de organizadores gráficos como herramienta metodológica para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes de séptimo año de educación básica de la Escuela de Educación Básica Caspicara del cantón El Empalme, Provincia del Guayas, año 2022 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Examen-Educación Básica [235]