dc.contributor.advisor | LCDA: TANYA DEL ROCÌO SÀNCHEZ SALAZAR, MSC | |
dc.contributor.author | CARPIO GOMEZ MARIA JOSE | |
dc.date.accessioned | 2024-10-29T19:58:34Z | |
dc.date.available | 2024-10-29T19:58:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17713 | |
dc.description | The following case study deals with recreational resources and their impact on academic performance in third-grade EGB students at the “Ciudad de Vinces” School in the canton of Vinces, period 2024 – 2025. With the objective of determining the impact of the resources recreational activities in the academic performance of third-grade EGB students at the “Ciudad de Vinces” School in the Vinces canton, period 2024 – 2025. In which a research methodology with a qualitative approach has been used, with a descriptive – documentary design aimed at a population of 33 students and a sample of 20 students, belonging to the “Ciudad de Vinces” school located in the Vinces canton, province of Los Ríos. The technique used for data collection is the observation sheet and the interview, resulting in this methodology influencing student performance. Concluding that recreational resources positively impact the academic performance of students. | es_ES |
dc.description | The following case study deals with recreational resources and their impact on academic performance in third-grade EGB students at the “Ciudad de Vinces” School in the canton of Vinces, period 2024 – 2025. With the objective of determining the impact of the resources recreational activities in the academic performance of third-grade EGB students at the “Ciudad de Vinces” School in the Vinces canton, period 2024 – 2025. In which a research methodology with a qualitative approach has been used, with a descriptive – documentary design aimed at a population of 33 students and a sample of 20 students, belonging to the “Ciudad de Vinces” school located in the Vinces canton, province of Los Ríos. The technique used for data collection is the observation sheet and the interview, resulting in this methodology influencing student performance. Concluding that recreational resources positively impact the academic performance of students. | es_ES |
dc.description.abstract | El siguiente estudio de caso trata de recursos lúdicos y su impacto en el rendimiento académico en los estudiantes del tercer grado de EGB de la Escuela “Ciudad de Vinces” del cantón Vinces periodo 2024 – 2025. Con el objetivo de Determinar el impacto de los recursos lúdicos en el rendimiento académico en los estudiantes del tercer grado de EGB de la Escuela “Ciudad de Vinces” del cantón Vinces periodo 2024 – 2025. En el cual se ha utilizado una metodología de investigación con enfoque cualitativo, con diseño descriptivo – documental dirigido a una población de 33 estudiantes y un muestreo de 20 alumnos, pertenecientes a la escuela “Ciudad de Vinces” ubicada en el cantón Vinces, provincia de Los Ríos. La técnica utilizada para la recolección de datos es la ficha de observación y la entrevista, dando como resultado que dicha metodología que influye en el rendimiento en los estudiantes. Concluyendo que los recursos lúdicos impactan positivamente en el rendimiento académico de los estudiantes. | es_ES |
dc.format.extent | 30p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | E-UTB-FCJSE-EBAS-000402; | |
dc.subject | recursos | es_ES |
dc.subject | lúdica | es_ES |
dc.subject | rendimiento académico | es_ES |
dc.subject.other | EDUCACIÓN Y DESARROLLO | es_ES |
dc.title | RECURSOS LÚDICOS Y SU IMPACTO EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO EN LOS ESTUDIANTES DEL TERCER GRADO DE EGB DE LA ESCUELA “CIUDAD DE VINCES” DEL CANTÓN VINCES PERIODO 2024 – 2025. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |