Show simple item record

dc.contributor.advisorMSc. SOBENIS CORTÉZ JUAN ALIPIO
dc.contributor.advisorBabahoyo
dc.contributor.authorMEJIA GAIBOR ALEXIS JEAMPIERRE
dc.date.accessioned2024-10-25T14:54:39Z
dc.date.available2024-10-25T14:54:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17659
dc.descriptionThis research arises from the need to know what the contribution of Canvas LMS is in the learning of the Pedagogy of Experimental Computer Sciences degree Morning section of the Technical University of Babahoyo academic period April - August 2024 It should be noted that the objective of this research was to determine the contribution of Canvas LMS within the teaching-learning process in the students of the Pedagogy of Experimental Sciences Computer Science degree, morning section of the Technical University of Babahoyo, academic period April-August 2024. This project was carried out with the quantitative and descriptive research methodology, because the purpose of the work is the observation, description and documentation of the information collected. The measurement instrument used was the survey which was carried out virtually with a sample of 75 students and the questionnaire used consisted of 5 questions with multiple options.es_ES
dc.descriptionThis research arises from the need to know what the contribution of Canvas LMS is in the learning of the Pedagogy of Experimental Computer Sciences degree Morning section of the Technical University of Babahoyo academic period April - August 2024 It should be noted that the objective of this research was to determine the contribution of Canvas LMS within the teaching-learning process in the students of the Pedagogy of Experimental Sciences Computer Science degree, morning section of the Technical University of Babahoyo, academic period April-August 2024. This project was carried out with the quantitative and descriptive research methodology, because the purpose of the work is the observation, description and documentation of the information collected. The measurement instrument used was the survey which was carried out virtually with a sample of 75 students and the questionnaire used consisted of 5 questions with multiple options.es_ES
dc.description.abstractEsta investigación surge con la necesidad de conocer cuál es el aporte de Canvas LMS en el aprendizaje de la carrera de Pedagogía de la Ciencias Experimentales de la Informática sección Matutina de la Universidad Técnica de Babahoyo periodo académico abril –agosto 2024. Cabe señalar que el objetivo de esta investigación fue determinar el aporte de Canvas LMS dentro del proceso de enseñanza- aprendizaje en los estudiantes de la carrera Pedagogía de las Ciencias Experimentales Informática, sección matutina de la Universidad Técnica de Babahoyo, periodo académico abril- agosto 2024. El presente proyecto se hizo con la metodología de investigación cuantitativa y descriptiva, porque la finalidad del trabajo es la observación, descripción y documentación de la información recaudada. El instrumento de medición utilizado fue la encuesta cual se realizó de manera virtual con una muestra de 75 estudiantes y el cuestionario empleado consto de 5 preguntas con opciones múltiples. Los resultados de la investigación revelaron que Canvas Lms tiene un impacto positivo porque proporciona grandes ventajas en el ámbito educativo superior al proporcionar un entorno virtual flexible y basado en los estudiantes, ya que ofrece un proceso de aprendizaje en línea adecuado a las necesidades individuales y ayuda a generar conocimientos nuevos y desarrollar habilidades.es_ES
dc.format.extent40 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyoes_ES
dc.relation.ispartofseriesE-UTB-FCJSE-PCEI-000073;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPlataforma virtuales, aprendizaje en líneaes_ES
dc.subjectCanvas LMSes_ES
dc.subject.otherCIENCIAS EXPERIMENTALES INFORMATICAes_ES
dc.titleCANVAS LMS Y SU APORTE EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA- APRENDIZAJE EN LOS ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE PEDAGOGÍA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES INFORMÁTICA, SECCIÓN MATUTINA DE LA UNIVERSIDAD TÉCNICA DE BABAHOYO, PERIODO ACADÉMICO ABRIL- AGOSTO 2024.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States