Show simple item record

dc.contributor.advisorCamacho Tovar, Gina Lorena
dc.contributor.authorCalle Gomez, Estefania Jessica
dc.date.accessioned2023-12-07T16:52:19Z
dc.date.available2023-12-07T16:52:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15497
dc.descriptionThe present research work focuses on the development of literacy in the teaching and learning process in early education children of the “Francisco Huerta Rendón” Educational Unit in the city of Babahoyo. In school education there are children who lack good development of reading and writing when carrying out their activities, therefore, it is necessary for teachers to determine the resources or skills necessary to improve the educational development of students. Which is important that the family environment encourages the use of methods that help the development of literacy in the teaching and learning process. Therefore, this case study focuses on the types of descriptive research, to analyze the development of literacy and thus obtain information on application data from both teachers and parents who help the development of each one of the children.es_ES
dc.descriptionThe present research work focuses on the development of literacy in the teaching and learning process in early education children of the “Francisco Huerta Rendón” Educational Unit in the city of Babahoyo. In school education there are children who lack good development of reading and writing when carrying out their activities, therefore, it is necessary for teachers to determine the resources or skills necessary to improve the educational development of students. Which is important that the family environment encourages the use of methods that help the development of literacy in the teaching and learning process. Therefore, this case study focuses on the types of descriptive research, to analyze the development of literacy and thus obtain information on application data from both teachers and parents who help the development of each one of the children.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación se enfoca hacia el desarrollo de la lectoescritura en el proceso de enseñanza y aprendizaje en los niños de educación inicial de la Unidad Educativa “Francisco Huerta Rendón” de la ciudad de Babahoyo. En la Educación escolar existen niños que carecen de un buen desarrollo de la lectoescritura al momento de realizar sus actividades, por ende, es necesario que los docentes determinen los recursos o habilidades necesarias para mejorar el desarrollo educativo de los estudiantes. Lo cual es importante que en el entorno familiar se incentive a utilizar métodos que ayuden al desarrollo de la lectoescritura en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Por lo tanto, este estudio de caso se centra en los tipos de investigación descriptiva, para analizar el desarrollo de la lectoescritura y así lograr obtener información de datos de aplicación tanto de los docentes como también de los padres de familia que ayudan al desarrollo de cada uno de los niños.es_ES
dc.format.extent47 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectLectoescrituraes_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectProcesoes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.titleDesarrollo de la lectoescritura en el proceso de enseñanza y aprendizaje en los niños de educación inicial de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón en la ciudad de Babahoyo, Provincia Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador