Show simple item record

dc.contributor.advisorColoma, Ángel
dc.contributor.authorCotto Amaiquema, Kevin Andrés
dc.date.accessioned2023-06-21T17:05:07Z
dc.date.available2023-06-21T17:05:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14524
dc.descriptionIn recent years, technology has had a great impact on education, allowing teaching and learning processes to be carried out more efficiently and effectively. The aim of this research is to determine how web 3.0 tools intervene in the learning processes of the Pedagogy of Experimental Computer Science program belonging to Babahoyo Technical University, from December 2022 to April 2023. An inductive-deductive method was chosen to reach conclusions that are coherent and original and that allow for an appropriate interpretation of both theoretical and empirical results. The conclusion drawn is that web 3.0 tools have a positive impact on the quality of educational processes in the Pedagogy of Experimental Computer Science program at Babahoyo Technical University. Additionally, it was found that among the most commonly used tools by students in this program, Google Drive is the leader, as cloud-based storage tools are prioritized due to online work or lack of local storage.es_ES
dc.descriptionIn recent years, technology has had a great impact on education, allowing teaching and learning processes to be carried out more efficiently and effectively. The aim of this research is to determine how web 3.0 tools intervene in the learning processes of the Pedagogy of Experimental Computer Science program belonging to Babahoyo Technical University, from December 2022 to April 2023. An inductive-deductive method was chosen to reach conclusions that are coherent and original and that allow for an appropriate interpretation of both theoretical and empirical results. The conclusion drawn is that web 3.0 tools have a positive impact on the quality of educational processes in the Pedagogy of Experimental Computer Science program at Babahoyo Technical University. Additionally, it was found that among the most commonly used tools by students in this program, Google Drive is the leader, as cloud-based storage tools are prioritized due to online work or lack of local storage.es_ES
dc.description.abstractEn los últimos años, la tecnología ha tenido un gran impacto en la educación, permitiendo que los procesos de enseñanza y aprendizaje se realicen de manera más eficiente y efectiva; El objetivo de esta investigación se basa en determinar cómo las herramientas web 3.0 intervienen en los procesos de aprendizaje de la Carrera de Pedagogía de las Ciencias Experimentales Informática pertenecientes a la Universidad Técnica de Babahoyo, periodo Diciembre 2022 – Abril 2023; Para la realización de esta investigación se optó por un método inductivo-deductivo para llegar a conclusiones que sean coherentes y originales, y que permitan interpretar de manera adecuada tanto los resultados teóricos como empíricos obtenidos; Conclusión se obtuvo que: las herramientas web 3.0 tienen un impacto positivo en la calidad de los procesos educativos en la carrea de Pedagogía de las Ciencias Experimentales Informática de la Universidad Técnica de Babahoyo, también se encontró que entre las herramientas más utilizadas por los estudiantes de Pedagogía de las Ciencias Experimentales Informática lidera la herramienta Google Drive, debido a que en la actualidad se priorizan las herramientas con guardado en la nube, ya sean por trabajos online o por falta de almacenamiento local.es_ES
dc.format.extent39 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectWeb 3.0es_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectHerramientas tecnológicases_ES
dc.titleHerramientas web 3.0 y su incidencia en los procesos educativos de la carrera de Pedagogía de las Ciencias Experimentales Informática pertenecientes a la Universidad Técnica de Babahoyo, periodo diciembre 2022 – abril 2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador