Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorVivero Quintero, César Efrén
dc.contributor.authorFranco Fajardo, Evelyn Jahaira
dc.date.accessioned2020-08-25T15:08:12Z
dc.date.available2020-08-25T15:08:12Z
dc.date.issued2019-08
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8261
dc.descriptionThe problem addressed is based on the fact of the absence of playful strategies by the teacher in the process of teaching and learning of mathematics. In this sense, the purpose of the research was to propose recreational strategies for learning the multiplication tables, which facilitate the teaching-application process in the students of the Darío C. Guevara Educational Unit of the El Salto Parish, Canton Babahoyo, Province from the rivers. The research was framed in a non-experimental field design, descriptive level in the form of a feasible project. Regarding the population, it was made up of the six teachers of the first grade. The technique applied was the survey and the instrument the questionnaire, it was validated by the expert opinion. The conclusions derived from the study allow to affirm the presence of a teaching and learning process where lacking the application of playful strategies in order to achieve the objectives planned to improve the knowledge of multiplication tables. However, teachers do recognize that the teaching of mathematics should be oriented in a practical way and through the use of the game, but they do not have the necessary strategies or do not know which one to apply. Reality that supports the proposal where a series of fun, relevant and fun strategies is revealed to provide meaningful learning by giving a contribution to the teaching and learning process of mathematics.es_ES
dc.descriptionThe problem addressed is based on the fact of the absence of playful strategies by the teacher in the process of teaching and learning of mathematics. In this sense, the purpose of the research was to propose recreational strategies for learning the multiplication tables, which facilitate the teaching-application process in the students of the Darío C. Guevara Educational Unit of the El Salto Parish, Canton Babahoyo, Province from the rivers. The research was framed in a non-experimental field design, descriptive level in the form of a feasible project. Regarding the population, it was made up of the six teachers of the first grade. The technique applied was the survey and the instrument the questionnaire, it was validated by the expert opinion. The conclusions derived from the study allow to affirm the presence of a teaching and learning process where lacking the application of playful strategies in order to achieve the objectives planned to improve the knowledge of multiplication tables. However, teachers do recognize that the teaching of mathematics should be oriented in a practical way and through the use of the game, but they do not have the necessary strategies or do not know which one to apply. Reality that supports the proposal where a series of fun, relevant and fun strategies is revealed to provide meaningful learning by giving a contribution to the teaching and learning process of mathematics.es_ES
dc.description.abstractEl problema abordado se sustenta en el hecho de la ausencia de estrategias lúdicas por parte del docente en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la matemática. En tal sentido, la investigación tuvo como finalidad proponer estrategias lúdicas para el aprendizaje de las tablas de multiplicar, que faciliten el proceso de enseñanza-aplicación en los estudiantes de la Unidad Educativa Darío C. Guevara de la Parroquia El Salto, Cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos. La investigación se enmarcó en un diseño no experimental de campo, nivel descriptivo bajo la modalidad de un proyecto factible. Con respecto a la población estuvo conformada por los seis docentes del primer grado. La técnica aplicada fue la encuesta y el instrumento el cuestionario, el mismo fue validado por el juicio de expertos. Las conclusiones derivadas del estudio permiten afirmar la presencia de un proceso de enseñanza y aprendizaje donde carente de la aplicación de estrategias lúdicas a fin de lograr los objetivos planificados para mejorar el conocimiento de las tablas multiplicación. Sin embargo, los docentes sí reconocen que la enseñanza de la matemática debe ser orientada de forma práctica y mediante el uso del juego, pero ellos no poseen las estrategias necesarias o desconocen cual aplicar. Realidad que sustenta la propuesta donde se pone de manifiesto una serie de estrategias lúdicas, divertidas y pertinentes para brindar un aprendizaje significativo dando un aporte al proceso de enseñanza y aprendizaje de la matemática.es_ES
dc.format.extent32 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategias lúdicases_ES
dc.subjectEnseñanza de la matemáticaes_ES
dc.subjectEducación primariaes_ES
dc.titleEstrategias lúdicas para el aprendizaje de las tablas de multiplicar, que faciliten el proceso de enseñanza-aplicación en los estudiantes de la Unidad Educativa Darío C. Guevara de La Parroquia El Salto, cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador