Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorJordán Yépez, Angela Elizabeth
dc.contributor.authorAyala Chimbolema, Cynthia Katerine
dc.contributor.authorSantos Paredes, Nathaly Narcisa
dc.date.accessioned2024-04-25T18:27:44Z
dc.date.available2024-04-25T18:27:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16316
dc.descriptionThe study emphasizes promoting the use of recreational activities that provide the development of gross motor skills in boys and girls in order to help adequate motor growth, through innovative physical activities. Thus, the general objective of this research focuses on determining the recreational activities and their impact on the development of gross motor skills in early education children in the "Caritas Mágicas" Educational Unit. In this sense, for the development of the study, descriptive research was used in a Non-experimental Design, under a qualitative and quantitative approach, through which it will allow the acquisition of knowledge in accordance with the research techniques, for which use will be made of the survey, interview and direct observation. The population of this research is made up of 30 parents or legal guardians and 30 children corresponding to Initial Education II parallel "A" aged between 4 to 5 years from the "Caritas Mágicas" Educational Unit of the city of Babahoyo. Which will be subjected to an evaluation that will allow the collection of information that will be detailed, through quantitative systematization. So in this sense it will be used to diagnose the level of intervention of recreational activities based on improving the development of children's gross motor skills.es_ES
dc.descriptionThe study emphasizes promoting the use of recreational activities that provide the development of gross motor skills in boys and girls in order to help adequate motor growth, through innovative physical activities. Thus, the general objective of this research focuses on determining the recreational activities and their impact on the development of gross motor skills in early education children in the "Caritas Mágicas" Educational Unit. In this sense, for the development of the study, descriptive research was used in a Non-experimental Design, under a qualitative and quantitative approach, through which it will allow the acquisition of knowledge in accordance with the research techniques, for which use will be made of the survey, interview and direct observation. The population of this research is made up of 30 parents or legal guardians and 30 children corresponding to Initial Education II parallel "A" aged between 4 to 5 years from the "Caritas Mágicas" Educational Unit of the city of Babahoyo. Which will be subjected to an evaluation that will allow the collection of information that will be detailed, through quantitative systematization. So in this sense it will be used to diagnose the level of intervention of recreational activities based on improving the development of children's gross motor skills.es_ES
dc.description.abstractEl estudio se enfoca en el uso de actividades lúdicas que proporcionen el desarrollo de la motricidad gruesa en los niños y niñas con la finalidad de ayudar a un crecimiento motor adecuado, mediante actividades físicas innovadoras. De tal manera el objetivo general de esta investigación se enfoca en determinar las actividades lúdicas y su incidencia en el desarrollo de la motricidad gruesa en los niños de educación inicial en La Unidad Educativa "Caritas Mágicas". En este sentido, para el desarrollo del estudio se hizo uso de la investigación descriptiva en un Diseño No experimental, bajo un enfoque cualitativo y cuantitativo, mediante la cual permitirá adquirir conocimientos acordes a las técnicas de investigación, por lo cual se hará uso de la encuesta, la entrevista y la observación directa. La población de esta investigación se constituye por 30 padres de familia o tutores legales y 30 niños correspondientes a educación Inicial II paralelo “A” de edad entre 4 a 5 años de la Unidad Educativa “Caritas Mágicas” de la ciudad de Babahoyo de la parroquia Febres Cordero. Los cuáles serán sometidos a una evaluación que permitirá la recolección de información que será detallada, mediante la sistematización cuantitativa. De modo que en este sentido se utilizará para diagnosticar el nivel de la intervención de las actividades lúdicas en función de mejorar el desarrollo de la motricidad gruesa de los niños.es_ES
dc.format.extent72 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectActividades físicases_ES
dc.subjectJuegoes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectEstrategias motriceses_ES
dc.titleActividades lúdicas y su incidencia para el desarrollo motriz gruesa en niños de educación inicial IIes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador