Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorREAL ZUMBA GINA
dc.contributor.authorPAREDES VITE PAOLA NALLELY
dc.contributor.authorQUINTO LEÓN SANDY YAMILET
dc.date.accessioned2024-04-15T17:27:20Z
dc.date.available2024-04-15T17:27:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16179
dc.descriptionThe phonetic method for the development of literacy is essential, because it focuses on the recognition and understanding of the sounds that make up words, allowing students to acquire skills necessary to read and write, implying the academic development conducive to other areas of study. Therefore, the objective of this study was to determine the contribution of the phonetic method in the process of teaching literacy in the second year students of EGB of the school "Prof. Cesar Ernesto Medina Salinas" of Baba canton, in the school year 2023-2024. For this, a mixed research methodology was used, with a field and bibliographic design, exploratory and descriptive level, where the applied techniques were observation and survey, through the instruments checklist and questionnaire questions. The results showed that the phonetic method has a high contribution to the development of skills in understanding, oral and written expression, since students have acquired or are in the process of these skills, however, it requires the use of more significant resources, dynamic and motivating, where collaborative work between teachers and parents of families is strengthened.es_ES
dc.descriptionThe phonetic method for the development of literacy is essential, because it focuses on the recognition and understanding of the sounds that make up words, allowing students to acquire skills necessary to read and write, implying the academic development conducive to other areas of study. Therefore, the objective of this study was to determine the contribution of the phonetic method in the process of teaching literacy in the second year students of EGB of the school "Prof. Cesar Ernesto Medina Salinas" of Baba canton, in the school year 2023-2024. For this, a mixed research methodology was used, with a field and bibliographic design, exploratory and descriptive level, where the applied techniques were observation and survey, through the instruments checklist and questionnaire questions. The results showed that the phonetic method has a high contribution to the development of skills in understanding, oral and written expression, since students have acquired or are in the process of these skills, however, it requires the use of more significant resources, dynamic and motivating, where collaborative work between teachers and parents of families is strengthened.es_ES
dc.description.abstractEl método fonético para el desarrollo de la lectoescritura es esencial, debido a que se centra en el reconocimiento y entendimiento de los sonidos que conforman las palabras, permitiéndole a los estudiantes adquirir habilidades necesarias para leer y escribir, implicando el desenvolvimiento académico propicio para otras áreas de estudio. Por ende, el objetivo de este estudio fue determinar la contribución del método fonético en el proceso de enseñanza de la lectoescritura en los estudiantes de segundo año de EGB de la escuela "Prof. Cesar Ernesto Medina Salinas" del cantón Baba, en el año lectivo 2023-2024. Para ello se utilizó una metodología de investigación mixta, con un diseño de campo y bibliográfica, de nivel exploratoria y descriptiva, en donde las técnicas aplicadas fueron la observación y encuesta, por medio de los instrumentos lista de cotejo y cuestionario de preguntas. Los resultados demostraron que el método fonético tiene un alto aporte para el desarrollo de habilidades en la comprensión, expresión oral y escrita, puesto que los estudiantes han adquirido o están en el proceso de estas habilidades, sin embargo, requiere de la utilización de recursos más significativos, dinámicos y motivadores, en donde se fortalezca el trabajo colaborativo entre docentes y padres de familias.es_ES
dc.format.extent67p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-EBAS-000081;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectMétodo fonéticoes_ES
dc.subjectproceso de aprendizajees_ES
dc.subjectlectoescritura.es_ES
dc.subject.otherEDUCACIÓNes_ES
dc.titleMÉTODO FONÉTICO EN EL PROCESO DE LECTOESCRITURA EN LOS ESTUDIANTES DE SEGUNDO AÑO DE EGB.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador