Mostrar el registro sencillo del ítem
Operaciones lógicas matemáticos y su incidencia en el aprendizaje de los estudiantes de segundo a séptimo año de educación general básica de la Escuela Aurora Estrada y Ayala de Ramírez de la Parroquia Camilo Ponce del cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos
dc.contributor.advisor | Sánchez Salazar, Tanya | |
dc.contributor.author | Machacilla Tomalá, Ángel Alejandro | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T21:26:43Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T21:26:43Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12523 | |
dc.description | Logical mathematical operations is a learning process that comes through skills, values and attitudes, where it enables through study the teaching or the student's experience that occurs through stages such as experiential, manipulations, symbolic graphic representations and abstraction. , since children begin to interact with objects, exploring the world around them using all their senses, thereby laying the foundation for what will be important mathematical ideas and concepts in the future, it should be understood that it is one of the essential components for the intellectual development of children, which promotes the structuring and conceptualization of various mathematical knowledge. In this case study, it is possible to explain the concept in a clear and precise way that the subject of mathematics is essential for the intellectual development of children since it helps them to be logical, to reason in an orderly manner and to have their mind prepared to criticism, thought and abstraction | es_ES |
dc.description | Logical mathematical operations is a learning process that comes through skills, values and attitudes, where it enables through study the teaching or the student's experience that occurs through stages such as experiential, manipulations, symbolic graphic representations and abstraction. , since children begin to interact with objects, exploring the world around them using all their senses, thereby laying the foundation for what will be important mathematical ideas and concepts in the future, it should be understood that it is one of the essential components for the intellectual development of children, which promotes the structuring and conceptualization of various mathematical knowledge. In this case study, it is possible to explain the concept in a clear and precise way that the subject of mathematics is essential for the intellectual development of children since it helps them to be logical, to reason in an orderly manner and to have their mind prepared to criticism, thought and abstraction | es_ES |
dc.description.abstract | Las operaciones lógicas matemática es un proceso de aprendizaje que viene por medio de habilidades, valores y actitudes, donde posibilita mediante el estudio la enseñanza o la experiencia del estudiante que se da por medio de etapas como vivenciales, manipulaciones, representaciones gráficos simbólicos y la abstracción, ya que los niños comienzan a interactuar con los objetos, explorando el mundo que les rodea usando todos sus sentidos, con lo cual establecen las bases lo que en el futuro serán ideas y conceptos matemáticos importantes, cabe entender que es uno de los componentes esenciales para el desarrollo intelectual de los niños, el cual promueve la estructuración y conceptualización de diversos conocimientos matemáticos. En este estudio de caso se logra explicar el concepto de una manera clara y precisa que la asignatura de las matemáticas es fundamental para el desarrollo intelectual de los niños y niñas puesto que les ayuda a ser lógicos, a razonar ordenadamente y a tener su mente preparada para la crítica, el pensamiento y la abstracción | es_ES |
dc.format.extent | 29 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2022 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Representaciones gráficas | es_ES |
dc.subject | Desarrollo intelectual | es_ES |
dc.subject | La abstracción | es_ES |
dc.title | Operaciones lógicas matemáticos y su incidencia en el aprendizaje de los estudiantes de segundo a séptimo año de educación general básica de la Escuela Aurora Estrada y Ayala de Ramírez de la Parroquia Camilo Ponce del cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Examen-Educación Básica [235]