Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMendiburu Rojas, Augusto Franklin
dc.contributor.authorElaje Miranda, Leydy Sofia
dc.contributor.authorUca Reategui, Leidy Jessenia
dc.date.accessioned2021-11-26T15:25:36Z
dc.date.available2021-11-26T15:25:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10780
dc.descriptionThis research work focused on the influence that socio-affective factors have on the learning process and their necessary implementation in today’s education through motivational activities of a socio-affective nature to promote meaningful learning. The problem that has arisen and has attracted attention is the deficiency of the socio-affective factor in the teaching-learning process in the students of the 3rd grade of elementary school at the "Sofia Alarcon de Espin" Basic Education School; the same teaching methods used for years do not promote an integral learning that emotionally stimulates the students in problem solving, in the same way, the little student-teacher interaction and the lack of family accompaniment generate student demotivation. The main objective of the research is to determine the way in which the socio-affective factors affect the learning process of students, for this purpose, information from various authors and professionals in education has been taken as a reference. The methodology used was the inductive-deductive method, which are within the qualitative approach of the research, together with the quantitative approach and a non-experimental transversal research design based on observation. In conclusion, the implementation of new teaching strategies will benefit students, teachers, and at the same time it will improve the quality of education.es_ES
dc.descriptionThis research work focused on the influence that socio-affective factors have on the learning process and their necessary implementation in today’s education through motivational activities of a socio-affective nature to promote meaningful learning. The problem that has arisen and has attracted attention is the deficiency of the socio-affective factor in the teaching-learning process in the students of the 3rd grade of elementary school at the "Sofia Alarcon de Espin" Basic Education School; the same teaching methods used for years do not promote an integral learning that emotionally stimulates the students in problem solving, in the same way, the little student-teacher interaction and the lack of family accompaniment generate student demotivation. The main objective of the research is to determine the way in which the socio-affective factors affect the learning process of students, for this purpose, information from various authors and professionals in education has been taken as a reference. The methodology used was the inductive-deductive method, which are within the qualitative approach of the research, together with the quantitative approach and a non-experimental transversal research design based on observation. In conclusion, the implementation of new teaching strategies will benefit students, teachers, and at the same time it will improve the quality of education.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se centró en la influencia que tienen los factores socioafectivos en el proceso de aprendizaje y su necesaria implementación en la educación actual a través de actividades motivacionales de carácter socioafectivo para promover un aprendizaje significativo. El problema que se ha presentado y que ha captado la atención es la deficiencia del factor socioafectivo en el proceso de enseñanza-aprendizaje en los en los estudiantes de 3° año de básica elemental de la EEB Sofía Alarcón de Espín, los mismos métodos de enseñanza utilizados por años no promueven un aprendizaje íntegro que estimulen emocionalmente a los estudiantes en la resolución de problemas, de la misma manera, la poca interacción alumno-docente y la falta de acompañamiento familiar genera desmotivación del alumnado. El objetivo principal de la investigación es determinar la forma en que los factores socioafectivos inciden en el proceso de aprendizaje de los estudiantes, para ello se ha tomado como referente información de diversos autores y profesionales en la educación. La metodología utilizada fue el método: inductivo y deductivo, que se encuentran dentro del enfoque cualitativo de la investigación, conjunto al enfoque cuantitativo y un diseño de investigación no experimental transversal basada en la observación. En conclusión, la aplicación de nuevas estrategias didácticas beneficiará a los alumnos, docentes, y al mismo tiempo potenciará la calidad educativa.es_ES
dc.format.extent87 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFactores socio afectivoses_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectAprendizaje significativo.es_ES
dc.titleLos factores socioafectivos y su incidencia en el proceso de aprendizaje en los estudiantes de 3° año de básica elemental de la EEB Sofía Alarcón de espín, Babahoyo, 2021es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador