Show simple item record

dc.contributor.advisorHenriquez Carrera, Elsa
dc.contributor.authorGuapulema Silva, Jessica Cecilia
dc.date.accessioned2020-03-20T00:33:43Z
dc.date.available2020-03-20T00:33:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7319
dc.descriptionWriting, in turn, forces us to reflect before transmitting information, this process makes when we have to express ourselves orally our expressive capacity is enhanced. In this way we assimilate knowledge that enriches our language and helps us express ourselves both orally and in writing. This routine is important in early childhood education and should be encouraged from the first years of life. Specialists suggest doing it in a way that means a pleasure for children to marvel at the universe of knowledge and experiences that delivers a text or a story, whatever its type. Gradually, the ability allows you to learn things about the world around them. Reading, in particular, becomes a means of incalculable value to increase the desire to know. When early literacy interventions are provided in a systematic and research-based manner, the quality of the delivery of these interactions by the educator can vary greatly, and these variations seem to make a big difference in children's reading results. As we design policies and services for young children, aimed at reducing the risk of reading failures through prevention, we must ensure that the relationships and interactions children have with adults that provide the context in which they will increase the knowledge, skills and interests are of the highest qualityes_ES
dc.description.abstractLa escritura a su vez, nos obliga a reflexionar antes de transmitir una información, este proceso hace que cuando tengamos que expresarnos oralmente nuestra capacidad expresiva se vea potenciada. De esta manera asimilamos conocimientos que enriquecen nuestro lenguaje y que nos ayudan a expresarnos tanto de forma oral como escrita. Esa rutina es importante en la educación infantil y debe fomentarse desde los primeros años de vida. Los especialistas sugieren hacerlo de manera tal que signifique un gusto para que los niños se vayan maravillando con el universo de conocimientos y experiencias que entrega un texto o un relato, cualquiera sea su tipo. Poco a poco, la habilidad permite aprender cosas sobre el mundo que los rodea. La lectura, en particular, se convierte en un medio de incalculable valor para aumentar el deseo de saber. Cuando se proporcionan intervenciones tempranas en lectoescritura en forma sistemática y basadas en las investigaciones, la calidad de la entrega de estas interacciones por parte del educador puede variar enormemente, y estas variaciones parecen hacer una gran diferencia en los resultados en lectoescritura de los niños. A medida que diseñamos políticas y servicios para los niños pequeños, destinadas a reducir el riesgo de fracasos en la lectura por medio de la prevención, debemos asegurarnos que las relaciones e interacciones que los niños tienen con los adultos que proporcionan el contexto en el cual aumentarán los conocimientos, habilidades e intereses sean de la más alta calidades_ES
dc.format.extent32 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectReflexionares_ES
dc.subjectCapacidad expresivaes_ES
dc.subjectHabilidades_ES
dc.titleIncidencia de la lectorescritura en el rendimiento escolar de los estudiantes del tercer año de educación general básica de la Escuela José Gilberto Vaca, del recinto San Antonio, Parroquia Catarama, Cantón Urdaneta, Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess