Show simple item record

dc.contributor.advisorGómez Alcivar, Victoria Josefina
dc.contributor.authorMurillo Henriquez, Erika del Rocio
dc.date.accessioned2019-12-05T20:37:52Z
dc.date.available2019-12-05T20:37:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7185
dc.descriptionThe following research aims to identify and identify the main difficulties. Development of an experiment conducted with students in the fourth year of basic education, as part of a research project entitled Reading Comprehension in the Development of Cognitive Skills in the fourth year of basic education during the 2019 period, because it is a feasible project. It consists of a diagnosis of the situation and the design and implementation of a proposal, to contribute to the situation of the problems detected. Reading is a process by which people acquire new knowledge, practice it and learn to raise awareness, it is a very precious value not only for them as human beings but for the entire society that surrounds them. The information gathering technique was; direct observation and questions based on questionnaires, and as an instrument, the 25 students of the fourth year of basic education, the results of the application of the proposal revealed the importance of the active participation of students in reading activities for reading comprehension; For example, by selecting the text to read, they demonstrated the effectiveness of previous knowledge about the implementation of the reader's cognitive strategies. There are different reading techniques that every reader must know to master to have better skills as such, the different techniques develop the skills which is the primary objective, it will help the reader to make the text lighter and less tedious.es_ES
dc.description.abstractLa siguiente investigación tiene como objetivo identificar e identificar las principales dificultades. Desarrollo de un experimento realizado con estudiantes del cuarto año de educación básica, como parte de un proyecto de investigación titulado Comprensión Lectora en el Desarrollo de Habilidades Cognitivas en el cuarto año de educación básica durante el periodo 2019, porque es un proyecto factible. Consiste en un diagnóstico de la situación y el diseño e implementación de una propuesta, para contribuir a la situación de los problemas detectados. La lectura es todo un proceso por el cual las personas adquieren conocimientos nuevos, la practican y aprenden a concientizarse, es un valor muy preciado no solo para ellos como seres humanos sino para toda la sociedad que los rodea La técnica de recopilación de información fue; observación directa y preguntas basadas en cuestionarios, y como instrumento, los 25 alumnos del cuarto año de educación básica, los resultados de la aplicación de la propuesta revelaron la importancia de la participación activa de los estudiantes en actividades de lectura para la comprensión de lectura; Por ejemplo, al seleccionar el texto a leer, demostraron la efectividad del conocimiento previo sobre la implementación de estrategias cognitivas del lector. Existen diferentes técnicas de lectura que todo lector debe saber dominar para tener mejores habilidades como tales, las diferentes técnicas desarrolla las habilidades lo cual es el objetivo primordial, le ayudará al lector hacer más ligero el texto y menos tedioso.es_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectHabilidadeses_ES
dc.subjectComprensiónes_ES
dc.subjectCognitivases_ES
dc.subjectInstrumentoses_ES
dc.titleComprensión lectora en el desarrollo de habilidades cognitivas en el cuarto año de educación básica durante el periodo 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess