Show simple item record

dc.contributor.advisorHernández Jara, Peggy Verónica
dc.contributor.authorPérez Zamora, Natali Elena
dc.date.accessioned2019-10-12T04:50:33Z
dc.date.available2019-10-12T04:50:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6933
dc.descriptionThe present case study is evidenced in the Juan E Verdesoto educational unit of the city of Babahoyo, in the adaptation of children from different regions, countries that emigrate to our city and children with physical difficulties, or disorders that learn at different rates in their cognitive development guided by the teacher that dynamically, looking for strategies to include others and can share in the classroom, so that children are not discriminated against by their peers. It is important that the teacher is updated in the knowledge, trained or in turn investigated in the cases of children entering the classroom, for which the initial education curriculum of the ministry of education, in the field of coexistence indicates activities of Participate group games following the rules and assuming roles that allow you to maintain a harmonious environment with your peers and the field relations with the natural and cultural environment. Identify socio-cultural practices in your area showing curiosity about their traditions. This makes reference that the teacher must work creatively with the children to the integration of interculturality promoting respect for others. Surveys were carried out on teachers, parents and the campus director in which the importance of interculturality at the education level is demonstratedes_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso se evidencia en unidad educativa Juan E Verdesoto de la ciudad de Babahoyo, en la adaptación de los niños de diferentes regiones, países que emigran a nuestra ciudad y niños con dificultades físicas, o trastornos que aprenden a diferentes ritmos en su desarrollo cognitivo guiado por el docente que de forma dinámica, buscando estrategias para incluir a los demás y puedan compartir en el aula, para que los niños no sean discriminados por sus compañeros. Es importante que el docente se actualice en los conocimiento, se capacite o a su vez investigue en los casos de niños que ingrese en el aula, para lo cual el currículo de educación inicial del ministerio de educación, en el ámbito de convivencia nos indica actividades de participar juegos grupales siguiendo las reglas y asumiendo roles que le permitan mantener un ambiente armónico con sus pares y el ámbito relaciones con el medio natural y cultural. Identificar prácticas socioculturales de su localidad demostrando curiosidad ante sus tradiciones. Esto hace referencia que la docente debe trabajar de forma creativa con los niños a la integración de la interculturalidad fomentando el respeto a los demás. Se realizaron encuestas a docentes, a padres de familia y a la directora del plantel en el cual se demuestra la importancia de la interculturalidad a nivel de la educaciónes_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectInterculturalidades_ES
dc.subjectDesarrollo cognitivoes_ES
dc.subjectEducación iniciales_ES
dc.titleInterculturalidad y su desarrollo cognitivo de los niños de educación inicial de la Unidad Educativa Juan e Verdesotoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess