Show simple item record

dc.contributor.advisorGomez Alcivar, Victoria Josefina
dc.contributor.authorMoran Diaz, Hilda Gabriela
dc.date.accessioned2019-10-11T20:01:24Z
dc.date.available2019-10-11T20:01:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6920
dc.descriptionThe case study work entitled: INFLUENCE OF SELF-ESTIMATE IN THE SIGNIFICANT LEARNING OF 4th. YEAR OF THE SCHOOL OF BASIC EDUCATION "JUNE 5", which was based on observing the factors that affect or generate low self-esteem in students and how this influences significant learning in the group of students chosen for this case. Especially in monitoring the levels of self-esteem in the students of the school in question, in order to identify the factors that are presented in a group of students, and to be able to make a contribution with data that can be used by teachers, to achieve the best level of self-esteem in their students and that they use an adequate methodological with new procedures to guarantee a better meaningful learning in them. In this study, a series of techniques and instruments for data collection, direct observation, and a basic follow-up were used to obtain data on the level of performance in various partials of the students under study. For the preparation of the report, he made the objective statement, proceeding to statistically analyze the data obtained, thus being able to establish the corresponding conclusionses_ES
dc.description.abstractEl trabajo de estudio de caso titulado: Influencia de la autoestima en el aprendizaje significativo de 4to. año de la Escuela de Educación Básica “5 de Junio”, el cual se basó en observar los factores que afectan o generan baja autoestima en los estudiantes y como esto influye en el aprendizaje significativo en el grupo de estudiantes que se escogieron para este caso. Especialmente en el seguimiento de los niveles de autoestima en los estudiantes de la escuela en mención con la finalidad de identificar los factores que se presentan en un grupo de estudiantes, y poder realizar un aporte con datos que puedan ser utilizados por los docentes, para lograr el mejor nivel de autoestima en sus estudiantes y que utilicen una metodológica adecuada con nuevos procedimientos para garantizar un mejor aprendizaje significativo en ellos. En este estudio se emplearon una serie de técnicas e instrumentos de recolección de datos, la observación directa, y un seguimiento básico para la obtención de datos sobre el nivel de rendimiento en varios parciales de los estudiantes objetos de estudio. Para la elaboración del informe realizó el planteamiento del objetivo, procediéndose a analizar estadísticamente los datos obtenidos, pudiendo así establecer las conclusiones correspondienteses_ES
dc.format.extent30 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectFactores de autoestimaes_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.titleInfluencia del autoestima en el aprendizaje significativo en lo estudiantes de 4to. año de la Escuela de Educación Básica “5 de Junio”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess