Show simple item record

dc.contributor.advisorReal Zumba, Gina
dc.contributor.authorSegura León, Carlos Alberto
dc.date.accessioned2019-10-10T20:33:17Z
dc.date.available2019-10-10T20:33:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6889
dc.descriptionThrough the present study about the teaching strategies for the teaching-learning of mathematics in multiplication and division with the support of the new information and communication technologies in students in the fifth year of basic of the Francisco Huerta Rendón de Babahoyo educational unit, This makes reference that at present the study of mathematics continues to be an object of interest for education, this is because, within the entire mathematical process of education, teachers to develop various logical and mathematical skills and abilities in schoolchildren , they need methodological support, through different innovative strategies that must be implemented within the educational process with the use of tics and tacs. For this reason, what we are looking for is to implement didactic strategies mediated by the support of the New Information and Communication Technologies that will affect the difficulty presented in the teaching process of the mathematical operations of multiplication and division in the fifth grade of basic education, the same ones that will contribute successfully in the teaching-learning process of schoolchildrenes_ES
dc.description.abstractMediante el presente estudio acerca de las estrategias didácticas para la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas en multiplicación y división con apoyo de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en estudiantes de quinto año de básica de la unidad educativa Francisco Huerta Rendón de Babahoyo, esta hace referencia que en la actualidad el estudio de la matemática continúa siendo objeto de interés para la educación, esto se debe a que, dentro de todo el proceso educativo de matemáticas, los docentes para desarrollar diversas habilidades y destrezas lógico-matemáticas en los escolares, necesitan de apoyo metodológico, mediante diferentes estrategias innovadoras que se deben implementar dentro del proceso educativo con la utilización de las tics y tacs. Por tal razón lo que buscamos es implementar estrategias didácticas mediadas por apoyo de las Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación incidirá en la dificultad presentado en el proceso de enseñanza aprendizaje de las operaciones matemáticas de multiplicación y división en el quinto grado de educación básica, las mismas que aportarán de manera exitosa en el proceso de enseñanza aprendizaje de los escolareses_ES
dc.format.extent48 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategias didácticas innovadorases_ES
dc.subjectTecnologías de la Información y la Comunicaciónes_ES
dc.titleEstrategias didácticas para la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas en multiplicación y división con apoyo de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en estudiantes de quinto año de básica de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess