dc.contributor.advisor | Blaschke Guillen, Gisella Elizabeth | |
dc.contributor.author | Albiño Trujillo, Nicole Alejandra | |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T17:44:20Z | |
dc.date.available | 2023-11-30T17:44:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15446 | |
dc.description | The general objective of this case study is to determine how learning strategies affect children with attention deficit hyperactivity disorder at the La Inmaculada Educational Unit in the Montalvo canton. The investigative work was part of a basic non-experimental investigation, where observation and analysis techniques were used. The findings highlighted the importance of using learning strategies in children with attention deficit hyperactivity disorder. Therefore, it has been concluded that learning strategies significantly influence children with ADHD because they can benefit enormously from these personalized strategies through which their specific difficulties are taken into account. This involves adapting teaching methods and incorporating approaches that encourage concentration and self-regulation. | es_ES |
dc.description | The general objective of this case study is to determine how learning strategies affect children with attention deficit hyperactivity disorder at the La Inmaculada Educational Unit in the Montalvo canton. The investigative work was part of a basic non-experimental investigation, where observation and analysis techniques were used. The findings highlighted the importance of using learning strategies in children with attention deficit hyperactivity disorder. Therefore, it has been concluded that learning strategies significantly influence children with ADHD because they can benefit enormously from these personalized strategies through which their specific difficulties are taken into account. This involves adapting teaching methods and incorporating approaches that encourage concentration and self-regulation. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente estudio de caso se plantea como objetivo general determinar de qué manera las estrategias de aprendizaje inciden en los niños con trastorno de déficit de atención e hiperactividad de la Unidad Educativa La Inmaculada del cantón Montalvo. El trabajo investigativo formó parte de una investigación no experimental de tipo básica, donde se hizo uso de las técnicas de observación y análisis. Los hallazgos pusieron en evidencia la importancia de la utilización de estrategias de aprendizaje en los niños con trastorno de déficit de atención e hiperactividad. Por lo tanto, se ha llegado a la conclusión que las estrategias de aprendizaje influyen significativamente en los niños con TDAH debido a que pueden beneficiarse enormemente de dichas estrategias personalizadas mediante las cuales se tengan en cuenta sus dificultades específicas. Esto implica la adaptación de métodos de enseñanza y la incorporación de enfoques que fomenten la concentración y la autorregulación. | es_ES |
dc.format.extent | 26 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2023 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Estrategias de aprendizaje | es_ES |
dc.subject | TDAH | es_ES |
dc.subject | Desarrollo de habilidades | es_ES |
dc.subject | Autorregulación | es_ES |
dc.title | Estrategias de aprendizaje y su incidencia en niños con trastornos de déficit de atención e hiperactividad de la U. Educativa La Inmaculada del cantón Montalvo | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |