dc.contributor.advisor | Jordán Yépez, Angela Elizabeth | |
dc.contributor.author | Buenaire de la Cruz, Nancy Maribel | |
dc.contributor.author | Zamora Mejia, Gina Mariana | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T21:48:42Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T21:48:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13455 | |
dc.description | The present research work is focused on knowing how plastic graph techniques affect the development of written expresión in children of initial education of the francisco huerta rendon educational unit of the city of Babahoyo.
It should be emphasized that through the use of plastic graph techniques, students can acquire the process of developing written expresión in a positive way, for which students in their initial stage Will go through a number of motot activities, the same ones that their purpose is to develop their cognitive, affective and psychomotor maturation.
Considering that prewriting are a series of actions necessary to strengthen the development of written expresión in children of the initial stage. Teachers should keep in mind that adequate simulation in children Will help complement the teaching- learning process adequately. A well-stimulated child Will have no difficulty in acquiring written expresión. | es_ES |
dc.description | The present research work is focused on knowing how plastic graph techniques affect the development of written expresión in children of initial education of the francisco huerta rendon educational unit of the city of Babahoyo.
It should be emphasized that through the use of plastic graph techniques, students can acquire the process of developing written expresión in a positive way, for which students in their initial stage Will go through a number of motot activities, the same ones that their purpose is to develop their cognitive, affective and psychomotor maturation.
Considering that prewriting are a series of actions necessary to strengthen the development of written expresión in children of the initial stage. Teachers should keep in mind that adequate simulation in children Will help complement the teaching- learning process adequately. A well-stimulated child Will have no difficulty in acquiring written expresión. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo de investigación está enfocado en conocer de qué manera inciden las técnicas grafo plásticas en el desarrollo de la expresión escrita en los niños de educación inicial de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón de la ciudad de Babahoyo.
Cabe recalcar que a través de la utilización de las técnicas grafo plásticas los educandos pueden adquirir el proceso del desarrollo de la expresión escrita de manera positiva, para lo cual los estudiantes en su etapa inicial pasaran procesualmente por un sinnúmero de actividades motrices, las mismas que tienen como finalidad desarrollar su maduración cognitiva, afectiva y psicomotriz.
Considerando que la preescritura son una serie de acciones necesarias para el fortalecimiento del desarrollo de la expresión escrita en los niños y niñas de la etapa inicial.
Los docentes deberán tener presente que una adecuada estimulación en los niños ayudará a complementar el proceso de enseñanza-aprendizaje de manera adecuada. Un niño bien estimulado no tendrá dificultades a la hora de adquirir la expresión escrita. | es_ES |
dc.format.extent | 60 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2022 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Técnicas grafo plásticas | es_ES |
dc.subject | Psicomotricidad | es_ES |
dc.subject | Expresión escrita | es_ES |
dc.subject | Estimulación | es_ES |
dc.title | Uso de las técnicas grafoplásticas y su incidencia en el desarrollo de la expresión escrita de los niños de educación inicial de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |