Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCaneppa, Cecilia
dc.contributor.authorPeñaherrera Mendoza, Suanny Nelmary
dc.date.accessioned2019-10-08T21:56:21Z
dc.date.available2019-10-08T21:56:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6757
dc.descriptionThe results found in this study were got in a research conducted to students who are in the eighth semester of Journalism career in the Technical University of Babahoyo. The main goal in this project was to analyze the factors that influence the English learning process in the students of the Journalism career. The methodology applied was descriptive and qualitative with the implementation of a survey to the eighth semester students to get the data and to analyze which factors influence this process. The findings showed that not only the academic aspect is a determinant aspect to be considered in the English Teaching-learning process, but the affective, social and technological factors influence the acquisition of a new language like English. The results showed that the academic aspects should be improved with the use of an assortment of strategies to upgrade the learning environment with activities which increase the level of motivation and participation in the students. The social aspects should be taken into account because they influence the students ‘predisposition to study English since it is considered very difficult. On the other hand, the resources applied by the teacher in class should include much more technology due to the fact that students need to be updated with the use of different types of applications and programs which would help them to increase the English level, the same as to make an autonomous practice easier and motivating at homees_ES
dc.description.abstractEste Proyecto presenta los resultados obtenidos de una investigación realizada a los estudiantes del octavo semestre de la carrera de comunicación social de la Universidad técnica de Babahoyo. Este estudio de caso se apoya con el método de investigación descriptivo con enfoque cualitativo. El objetivo principal es analizar los factores que inciden en el aprendizaje del idioma ingles de los estudiantes, para lo cual se planteó una encuesta a estudiantes del octavo semestre de la carrera de comunicación social para obtener la información necesaria y conocer qué factores influenciaron su aprendizaje. Se encontró que factores afectivos como la motivación y la ansiedad son determinantes para cumplir con el objetivo señalado. El factor social influye notoriamente conforme la posición en la que se enmarque la comunidad, familiares o amigos con respecto al aprendizaje del inglés, El factor tecnológico se encontró en la investigación como un recurso de suma importancia para la motivación del estudiante que provee mayor facilidad en su aprendizaje. El factor Académico en este estudio requiere de estrategias para que los estudiantes cumplan con el objetivo de comunicarse en ingléses_ES
dc.format.extent20 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectFactor tecnológicoes_ES
dc.subjectFactor académicoes_ES
dc.subjectMetodologíaes_ES
dc.subjectEnfoque cualitativoes_ES
dc.titleFactores que inciden en el aprendizaje idioma ingles en los estudiantes de la carrera de Comunicación Sociales_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

openAccess
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como openAccess