Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCamacho Abril, Patricia
dc.contributor.authorAguirre Montoya, Genesis Noemi
dc.contributor.authorSánchez Valero, Niza Camila
dc.date.accessioned2024-04-23T16:43:04Z
dc.date.available2024-04-23T16:43:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16290
dc.descriptionThe research focuses on analyzing the influence of construction games on the development of creativity in Early Education II children. Where research is done through the active participation of children and teachers in the development of this type of games that involve the construction of structures and the manipulation of materials, it influences the creative abilities of children. The aim is to provide a deeper understanding of how construction games can be effective tools to stimulate creative thinking in early childhood, offering practical implications for educators and parents. For this research, sublevel II in initial education of the Leonidas Plaza basic education school in the Salitre canton has been considered. As a sample, 25 children were taken randomly from the two parallels. The research methods and instruments used were interviews and observation using an observation sheet and a closed-question questionnaire.es_ES
dc.descriptionThe research focuses on analyzing the influence of construction games on the development of creativity in Early Education II children. Where research is done through the active participation of children and teachers in the development of this type of games that involve the construction of structures and the manipulation of materials, it influences the creative abilities of children. The aim is to provide a deeper understanding of how construction games can be effective tools to stimulate creative thinking in early childhood, offering practical implications for educators and parents. For this research, sublevel II in initial education of the Leonidas Plaza basic education school in the Salitre canton has been considered. As a sample, 25 children were taken randomly from the two parallels. The research methods and instruments used were interviews and observation using an observation sheet and a closed-question questionnaire.es_ES
dc.description.abstractLa investigación se centra en analizar la influencia de los juegos de construcción en el desarrollo de la creatividad en niños de Educación Inicial II. Donde se investiga mediante la participación activa de niños y docentes en el desarrollo de este tipo de juegos que involucran la construcción de estructuras y la manipulación de materiales influye en las habilidades creativas de los niños. El objetivo es proporcionar una comprensión más profunda de cómo los juegos de construcción pueden ser herramientas efectivas para estimular el pensamiento creativo en la primera infancia, ofreciendo implicaciones prácticas para educadores y padres. Para esta investigación se ha considerado el subnivel II en educación inicial de la escuela de educación básica Leonidas Plaza del cantón Salitre, como muestra se tomo 25 niños aleatoriamente de los dos paralelos. Los métodos e instrumentos de investigación utilizados fueron la entrevista y observación mediante ficha de observación y cuestionario de preguntas cerradas.es_ES
dc.format.extent60 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectJuegoses_ES
dc.subjectCreatividades_ES
dc.subjectImaginaciónes_ES
dc.subjectObservaciónes_ES
dc.titleJuegos de construcción y su influencia en el desarrollo de la creatividad de los niños de educación inicial IIes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador