Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCARRERA ERAZO SANDRA CECIBEL
dc.contributor.authorTAMAMI SISA ALEX MAURICIO
dc.date.accessioned2024-04-15T17:55:55Z
dc.date.available2024-04-15T17:55:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16185
dc.descriptionThe purpose of this research work is to analyze tics and their impact on the learning of students at the Francisco Huerta Rendon Educational Unit, with the purpose of determining the technological tools that serve in the educational field for a good teaching-learning process. The research methodology used has been of a mixed nature (qualitative and quantitative), to obtain bibliographic data, the website was of great help, because the information was extracted from magazines, digital books, theses, among others. This is a descriptive, exploratory and correlational study on characteristics of information and communication technologies in student learning. On the other hand, field information was obtained through a survey of 10th year students of basic general education, which is part of the quantitative research, on the use of technological tools in classes. The results obtained show that the good use of information and communication technological tools is feasible for active, meaningful and collaborative learning in educational institutions. In addition, students like the use of the e-learning method used by teachers, this being an innovative feature for teaching. This study provides strategic information in the field of research related to education, because it offers guidelines for the use of ICT in the teaching-learning process, as well as highlights the students' acceptance of innovative resources and methods.es_ES
dc.descriptionThe purpose of this research work is to analyze tics and their impact on the learning of students at the Francisco Huerta Rendon Educational Unit, with the purpose of determining the technological tools that serve in the educational field for a good teaching-learning process. The research methodology used has been of a mixed nature (qualitative and quantitative), to obtain bibliographic data, the website was of great help, because the information was extracted from magazines, digital books, theses, among others. This is a descriptive, exploratory and correlational study on characteristics of information and communication technologies in student learning. On the other hand, field information was obtained through a survey of 10th year students of basic general education, which is part of the quantitative research, on the use of technological tools in classes. The results obtained show that the good use of information and communication technological tools is feasible for active, meaningful and collaborative learning in educational institutions. In addition, students like the use of the e-learning method used by teachers, this being an innovative feature for teaching. This study provides strategic information in the field of research related to education, because it offers guidelines for the use of ICT in the teaching-learning process, as well as highlights the students' acceptance of innovative resources and methods.es_ES
dc.description.abstractEl propósito del presente trabajo de investigación es analizar las tics y su incidencia en el aprendizaje de los estudiantes de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendon, con la finalidad de determinar las herramientas tecnológicas que sirven en el ámbito educativo para un buen proceso de enseñanza aprendizaje. La metodología de investigación utilizada ha sido de carácter mixta (cualitativo y cuantitativo), para la obtención de datos bibliográficos, la web fue de gran ayuda, porque la información fue extraída de revistas, libros digitales, tesis, entre otros. Se trata de un estudio descriptivo, exploratorio y correlacional sobre características de las tecnologías de información y comunicación en el aprendizaje de los estudiantes. Por otra parte, la obtención de la información de campo se obtuvo mediante una encuesta a los estudiantes de 10mo año de educación general básica, la misma que es parte de la investigación cuantitativa, sobre el uso de herramientas tecnológicas en las clases. Los resultados obtenidos evidencian que el buen uso de las herramientas tecnológicas de información y comunicación, si son factibles para el aprendizaje activo, significativo y colaborativo en las instituciones educativas. Además, a los estudiantes les agrada el uso del método e-learning que utilizan los docentes, siendo esta una característica innovadora para enseñar. Este estudio aporta información estratégica en el ámbito de la investigación relacionada a la educación, porque ofrece pautas para el uso de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje, además destaca la acogida por parte de los estudiantes hacia recursos y métodos innovadores.es_ES
dc.format.extent78p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.relation.ispartofseriesTIC-UTB-FCJSE-EBAS-000084;
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTecnologíases_ES
dc.subjectcomunicaciónes_ES
dc.subjectinformaciónes_ES
dc.subject.otherEDUCACIÓNes_ES
dc.titleLAS TICS Y SU INCIDENCIA EN EL APRENDIZAJE DE LOS ESTUDIANTES EN LA UNIDAD EDUCATIVA FRANCISCO HUERTAes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador