Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorEnríquez Cuadro, Alicia Corina
dc.contributor.authorHerrera Vera, Dellaneira Yomira
dc.date.accessioned2023-12-06T21:35:33Z
dc.date.available2023-12-06T21:35:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15484
dc.descriptionDidactic resources are very important tools in education because they facilitate the learning of infants, especially at the initial level since they encourage the child's creativity and imagination and enhance motor skills and abilities. For this reason, it is crucial that educators use the appropriate resources that ensure an optimal learning experience. The objective of this study is to determine the impact of teaching resources on the creative development of children in sublevel II, of the Víctor Emilio Estrada Educational Unit, Vinces Canton, Los Ríos Province. For which it was necessary to implement a non-experimental research design and mixed approach. The types of research were descriptive, documentary and field. The investigative techniques contemplated in the case study are: a survey and an observation; while the instruments were a questionnaire of questions and an observation sheet. The population was made up of 23 students and 23 parents from sublevel II of the aforementioned institution. The results of the research allowed us to conclude that the teaching resources implemented by the teacher for the development of creativity of the children of sublevel II, of the Víctor Emilio Estrada Educational Unit, are scarce and lack variety and innovation, making the teaching process learning is monotonous and less interesting for children, resulting in a decrease in their motivation to actively participate in educational activities and develop their creativity.es_ES
dc.descriptionDidactic resources are very important tools in education because they facilitate the learning of infants, especially at the initial level since they encourage the child's creativity and imagination and enhance motor skills and abilities. For this reason, it is crucial that educators use the appropriate resources that ensure an optimal learning experience. The objective of this study is to determine the impact of teaching resources on the creative development of children in sublevel II, of the Víctor Emilio Estrada Educational Unit, Vinces Canton, Los Ríos Province. For which it was necessary to implement a non-experimental research design and mixed approach. The types of research were descriptive, documentary and field. The investigative techniques contemplated in the case study are: a survey and an observation; while the instruments were a questionnaire of questions and an observation sheet. The population was made up of 23 students and 23 parents from sublevel II of the aforementioned institution. The results of the research allowed us to conclude that the teaching resources implemented by the teacher for the development of creativity of the children of sublevel II, of the Víctor Emilio Estrada Educational Unit, are scarce and lack variety and innovation, making the teaching process learning is monotonous and less interesting for children, resulting in a decrease in their motivation to actively participate in educational activities and develop their creativity.es_ES
dc.description.abstractLos recursos didácticos son herramientas muy importantes en la educación porque facilitan el aprendizaje de los infantes, en especial en el nivel inicial puesto que fomentan la creatividad e imaginación del niño y potenciar habilidades y destrezas motrices. Por esta razón, es crucial que los educadores utilicen los recursos apropiados que garanticen una óptima experiencia de aprendizaje. El objetivo del presente estudio es determinar la incidencia de los recursos didácticos en el desarrollo creativo de los niños del subnivel II, de la Unidad Educativa Víctor Emilio Estrada, Cantón Vinces, Provincia de Los Ríos. Para lo cual fue necesario implementar una investigación de diseño no experimental y enfoque mixto. Los tipos de investigación fueron descriptiva, documental y de campo. Las técnicas investigativas contempladas en el estudio de caso son: una encuesta y una observación; mientras que los instrumentos fueron un cuestionario de preguntas y una ficha de observación. La población estuvo conformada por 23 estudiantes y 23 padres de familia del subnivel II de la institución mencionada. Los resultados de la investigación permitieron concluir que, los recursos didácticos implementados por el docente para el desarrollo de la creatividad de los niños del subnivel II, de la Unidad Educativa Víctor Emilio Estrada son escasos y carecen de variedad e innovación haciendo que el proceso de enseñanza aprendizaje sea monótono y menos interesante para los niños derivando en una disminución en su motivación para participar activamente en las actividades educativas y desarrollar su creatividad.es_ES
dc.format.extent47 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCreatividades_ES
dc.subjectPensamiento creativoes_ES
dc.subjectRecursos didácticoses_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.titleRecursos didácticos y su incidencia en el desarrollo de la creatividad de los niños del subnivel 2 de la Unidad Educativa Víctor Emilio Estradaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador