Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMendiburu Rojas, Augusto Franklin
dc.contributor.authorMoreira Contreras, Eva Juliana
dc.date.accessioned2023-06-02T17:38:33Z
dc.date.available2023-06-02T17:38:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14214
dc.descriptionThis research Project is aimed at the area of language and literatura in order to mediate on the methodological strategies and their impacto n the Reading comprehension of the educational unit Ana Rosa Valdivieso de Landivar of the canton ventanas, having as fundamental objetive of the investigation to determine the way in which the methodological strategies impact Reading comprehension, while among the secondary onjectives we have to identify the characteristics that the methodological strategies present, through the following instruments: a survey and an observation sheet, through the progress of the investigation, the background of the methodological strategies is exposed, the theoretical foundations that are used in the classroom associated with the forms and strategies of student learning, in the same way that a detailed analysis of the importance is increased. Of the implementation of these methodological strategies and their impact on Reading comprehension, several techniques and factors that influence the result of Reading comprehension are highighted, consideration is also made about the advantages of a good rading comprehension and the disadvantages of not having a good development of Reading comprehension, through this research Project it is expected to contribute to the improvement of the development and academic performance of students.es_ES
dc.descriptionThis research Project is aimed at the area of language and literatura in order to mediate on the methodological strategies and their impacto n the Reading comprehension of the educational unit Ana Rosa Valdivieso de Landivar of the canton ventanas, having as fundamental objetive of the investigation to determine the way in which the methodological strategies impact Reading comprehension, while among the secondary onjectives we have to identify the characteristics that the methodological strategies present, through the following instruments: a survey and an observation sheet, through the progress of the investigation, the background of the methodological strategies is exposed, the theoretical foundations that are used in the classroom associated with the forms and strategies of student learning, in the same way that a detailed analysis of the importance is increased. Of the implementation of these methodological strategies and their impact on Reading comprehension, several techniques and factors that influence the result of Reading comprehension are highighted, consideration is also made about the advantages of a good rading comprehension and the disadvantages of not having a good development of Reading comprehension, through this research Project it is expected to contribute to the improvement of the development and academic performance of students.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación está dirigido al área de lengua y literatura con la finalidad de meditar sobre las estrategias metodológicas y su impacto en la compresión lectora de los estudiantes cuarto año de educación básica de la unidad educativa Ana Rosa Valdivieso de Landivar del cantón Ventanas, teniendo como objetivo fundamental de la investigación determinar la forma en que las estrategias metodológicas impactan la comprensión lectora, mientras que entre los objetivos secundarios tenemos identificar las características que presentan las estrategias metodológicas, a través de los siguientes instrumentos una encuestas y una fichas de observación, mediante el progreso de la investigación, se expone los antecedentes de las estrategias metodológicas, los fundamentos teóricos que se utilizan en el aula asociados a las formas y estrategias de aprendizajes de los estudiantes, de la misma forma que se incrementa un detallado análisis a la importancia de la implementación de dichas estrategias metodológicas y su impacto en la comprensión lectora, se pone en evidencias varias técnicas y factores que influyen en el resultado de la comprensión lectora, también se hace consideración acerca de las ventajas de una buena comprensión lectora y las desventajas que presenta no poseer un buen desarrollo de la comprensión lectora, mediante este proyecto de investigación se espera contribuir a la mejora del desarrollo y rendimiento académico de los estudiantes.es_ES
dc.format.extent54 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategias metodológicases_ES
dc.subjectComprensión lectoraes_ES
dc.subjectParticipación activaes_ES
dc.titleEstrategias metodológicas y su impacto en la comprensión lectora en los estudiantes de la UE Ana Rosa Valdivieso de Landívar, Ventanas. 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador