Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorÁlvarez Gutiérrez, Marcela Leonor
dc.contributor.authorGómez Alava, Lady Edith
dc.contributor.authorOrtega Tomala, Landy Anabell
dc.date.accessioned2022-12-08T21:53:55Z
dc.date.available2022-12-08T21:53:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13456
dc.descriptionMusic is a fundamental tool in the child's development stage, it contributes to learning and training. Therefore, it has to be accompanied by different activities and stimulating games. Therefore, teachers and parents are a knowledge guide to generate a good psychomotor development in children, in this way to help them have a good growth. The first years of a child's life are essential, since parents and teachers must work in the areas of development such as cognitive, emotional, psychomotor and language. At this stage, infants are like sponges and greatly absorb everything that is in their environment, therefore this will allow them to adapt. The child will receive a greater impact in this first stage of his life by collecting experiences that will be of great importance in his formation. The way in which the child can learn in a dynamic and fun way is by using strategies and methodology, these can be children's songs, games, activities of an educational nature that will allow the child to function in the classroom creating individual and collective development.es_ES
dc.descriptionMusic is a fundamental tool in the child's development stage, it contributes to learning and training. Therefore, it has to be accompanied by different activities and stimulating games. Therefore, teachers and parents are a knowledge guide to generate a good psychomotor development in children, in this way to help them have a good growth. The first years of a child's life are essential, since parents and teachers must work in the areas of development such as cognitive, emotional, psychomotor and language. At this stage, infants are like sponges and greatly absorb everything that is in their environment, therefore this will allow them to adapt. The child will receive a greater impact in this first stage of his life by collecting experiences that will be of great importance in his formation. The way in which the child can learn in a dynamic and fun way is by using strategies and methodology, these can be children's songs, games, activities of an educational nature that will allow the child to function in the classroom creating individual and collective development.es_ES
dc.description.abstractLa música es una herramienta fundamental en la etapa de desarrollo del niño, aporta en el aprendizaje y formación. Por lo cual tiene que estar acompañada de diferentes actividades y juegos estimulante. Por los tanto los docentes y padres de familias son guía de conocimiento para generar un buen desarrollo psicomotriz en los niños, de esta manera poder ayudarlos a tener un buen crecimiento. Los primeros años de vida del niño son esenciales, ya que los padres y docentes deben trabajar en las áreas de desarrollo como es cognitiva, emocional, psicomotriz y del lenguaje. En esta etapa los infantes son como esponjas y absorben de gran manera todo lo que esta en su entorno por lo tanto esto le permitirá poder adaptarse. El niño recibirá un mayor impacto en esta primera etapa de su vida coleccionando experiencias que serán de gran importancia en su formación. La forma en que el niño pueda aprender de una manera dinámica y divertida es utilizando estrategias y metodología, estas pueden ser canciones infantiles, juegos, actividades de carácter educativo que permitirá que el niño se desenvuelva en el aula de clase creando un desarrollo individual y colectivo.es_ES
dc.format.extent100 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectMúsicaes_ES
dc.subjectDesarrollo psicomotrizes_ES
dc.subjectAprendizajes significativoses_ES
dc.subjectHabilidadeses_ES
dc.titleMúsica infantil y su influencia en el desarrollo psicomotriz de los niños del subnivel inicial dos de la Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón cantón Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador