Show simple item record

dc.contributor.advisorBlaschke Guillen, Gisella Elizabeth
dc.contributor.authorTapia Pincay, Marcela Mariuxi
dc.date.accessioned2020-01-30T15:12:12Z
dc.date.available2020-01-30T15:12:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7257
dc.descriptionThe present work has the objective of using the Ludic Activities and their Incidence to Strengthen the Learning Process in the Mathematics Area for students. Its main objectives are to analyze the recreational activities that make up a benchmark to acquire knowledge, which is why the need arises to know them and apply them within the educational environment of children in the area of mathematics, the proposal is based on the design of basic elements for the development of a strategy aimed at promoting development and teaching methods in children. In this way, recreational activities serve as resources that facilitate knowledge, skills, and skills in children with diverse abilities. In the background we find the subject of study with sufficient bibliography. On the theoretical basis we support the hypothesis. The particularity of this research is Field and bibliographic. The techniques that are the survey, interview, the questionnaire will be used. Through the analysis and interpretation of the results obtained that will allow establishing the visibility of the hypothesis that is based on the proposal to achieve a solution to the problem investigated, this work will be concluded with the analysis through the conclusions and recommendations of the most important points found in benefit of this work donees_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene el objetivo del uso de las Actividades Ludicas y su Incidencia para Fortalecer el Proceso de Aprendizaje en las Área de Matemáticas para los estudiantes. Tiene como objetivos pricipal analizar las actividades lúdicas que conforman en referencial para adquirir conocimiento, es por ello que surge la necesidad de conocerlos y aplicarlos dentro del entorno educativo de los niños en el área de matemáticas, la propuesta se basa en el diseño de elementos básicos para la elaboración de una estrategia dirigida a potenciar el desarrollo y métodos de enseñanza en los niños. De esta forma las actividades lúdicas sirven como recursos que facilitan los conocimientos, habilidades, y destrezas en los niños(as) con capacidades diversas. En los antecedentes encontramos la temática de estudio con suficiente bibliografía. En la base teórica sostenemos la hipótesis planteada. La particularidad de esta investigación es de Campo y bibliográfica. Se utilizara las técnica que son la encuesta, entrevista, el cuestionario. Mediante el análisis e interpretación de los resultados obtenidos que permitirán establecer la visibilidad de la hipótesis que se fundamentara en la propuesta para lograr solución al problema investigado se concluirá este trabajo con los análisis a través de las conclusiones y recomendaciones de los puntos más importantes encontrados a beneficio de este trabajo realizadoes_ES
dc.format.extent117 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectProceso de enseñanza aprendizajees_ES
dc.subjectActividades lúdicas educativases_ES
dc.subjectPensamiento crítico-reflexivoes_ES
dc.titleActividades ludicas y su incidencia para fortalecer el proceso de aprendizaje en las área de matemáticas para los estudianteses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess