Show simple item record

dc.contributor.advisorOchoa Mendieta, Maira Amarilis
dc.contributor.authorQuinga Ramos, Sandy Genesis
dc.date.accessioned2020-01-09T21:21:23Z
dc.date.available2020-01-09T21:21:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7226
dc.descriptionThe present research work is focused on explaining the influence of information and communication technologies (ICT) in the teaching-learning of the English language in the students of the II and III GRADE OF THE BASIC EDUCATION SCHOOL "TARQUI", CANTÓN PUEBLOVIEJO, LOS RÍOS PROVINCE. A set of activities was carried out using the basic theoretical concepts of information and communication technologies and language learning, a sample of 30 students of the II and III grade of the school of education were chosen to whom they were applied by means of the survey technique through a questionnaire. With the present investigation, it was possible to determine how the auxiliary means, resources and technological didactic influences influence the student's study in the teaching-learning of the English language in the students of the II and III cycle of the Tarqui Educational Unit of the Canton Pueblo Old, the results show that there is a positive correlation between the Tics and the teaching of the English language according to the Pearson coefficient. the realization of a methodology to improve the use of tics in the students of the Tarqui educational unit. It is proposed to implement technological tools to face the new ages in the use of the foreign language. Based on these priors, a didactic methodology is presented and described, for which it is essential to observe the needs that students present at the time of the use of technologies, general tools, specifically designed for teaching. This is an activity project designed to encourage motivation in the teaching-learning process of the English language that was carried out with students in II and III primary school. The English workshop uses the new methodologies (a virtual learning space) for teaching English in a fun and entertaining wayes_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación está enfocado a explicar la influencia de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la enseñanza–aprendizaje del idioma inglés en los estudiantes del II y III GRADO DE LA ESCUELA DE EDUCACIÓN BÁSICA “TARQUI”, CANTÓN PUEBLOVIEJO, PROVINCIA LOS RÍOS. se llevó a cabo un conjunto de actividades utilizando los conceptos teóricos básicos de las tecnologías de la información y la comunicación y el aprendizaje del idioma, se eligió una muestra de 30 estudiantes del II y III grado de la escuela de educación a quienes se les aplico mediante la técnica de la encuesta a través de un cuestionario. Con la presente investigación se logró determinar de qué manera influye los medios auxiliares, recursos y medios didácticos tecnológicos como ámbito de estudio del alumno en la enseñanza–aprendizaje del idioma inglés en los estudiantes del II y III ciclo de la Unidad Educativa Tarqui del Cantón Pueblo Viejo, los resultados evidencian que entre las Tics y la enseñanza aprendizaje del idioma inglés existe una correlación positiva de acuerdo al coeficiente de Pearson. La realización de una metodología para mejorar el uso de las tics en los alumnos de la unidad educativa Tarqui. Se plantea implementar herramientas tecnológicas para enfrentarse a las nuevas eras en la utilización de la lengua extranjera. Partiendo de estas previas se presenta y describe una metodología didáctica, Para lo cual es indispensable observar las necesidades que presentan los estudiantes al momento de la utilización de las tecnologías, herramientas generales, diseñadas específicamente para la enseñanza. Se trata de un proyecto de actividad diseñada para fomentar la motivación en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lengua inglesa que se llevó a cabo con alumnos de II y III curso de primaria. El taller de inglés utiliza las nuevas metodologías (un espacio virtual de aprendizaje) para la enseñanza del inglés de un modo lúdico y amenoes_ES
dc.format.extent25 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectNuevas tecnologíases_ES
dc.subjectEnseñanza/aprendizaje de lenguases_ES
dc.subjectInglés aprender a aprenderes_ES
dc.titleUso de las tic en la enseñanza-aprendizaje del idioma ingles a los estudiantes de II y III grado de la Escuela de Educación Básica Tarqui, cantón Puebloviejo, Provincia Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess