Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete, Relfa
dc.contributor.authorAlbán Guijarro, Adolfo Gabriel
dc.date.accessioned2020-01-07T17:19:16Z
dc.date.available2020-01-07T17:19:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7219
dc.descriptionThe purpose of this research work is to establish how multimedia educational software affects the teaching-learning process of mathematics in the students of the Second Basic Year of the Educational Unit “May 2” of the El Empalme Cantón. Basic and applied research was used, using the inductive, deductive and analytical-synthetic methods, and observation and survey techniques, applied to teachers, parents and students, whose population is not more than 100 in each variable, A sample of 10 teachers, 52 parents and 45 students, to whom the questionnaires were applied, was established to prepare the statistical tables and graphs, using office tools that allowed the automation of the responses. The respective methods made possible the study and relation of the variables, to verify the validity of the hypotheses raised. It was concluded that multimedia educational software as a teaching-learning process of Mathematics is very useful for teachers when teaching their classes, that these are dynamic, practical, creative and interactive, making learning clear, precise and meaningful, developing their intellectual abilities without difficulty.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo establecer de qué manera el Software educativo multimedia incide como proceso de enseñanza-aprendizaje de las Matemáticas en los estudiantes del Segundo Año Básico de la Unidad Educativa “2 de Mayo” del Cantón El Empalme. Se empleó la investigación básica y aplicada, utilizando los métodos inductivo, deductivo y analítico-sintético, y las técnicas de observación y encuesta, aplicadas a los docentes, padres de familia y estudiantes, cuya población al no ser mayor de 100 en cada variable, se estableció una muestra de 10 docentes, 52 padres de familia y 45 estudiantes, a quienes se les aplicó los cuestionarios, para elaborar los cuadros y gráficos estadísticos, utilizando herramientas ofimáticas que permitieron la automatización de las respuestas. Los respectivos métodos hicieron posible el estudio y relación de las variables, para comprobar la validez de las hipótesis planteadas. Se concluyó que el Software educativo multimedia como proceso de enseñanza-aprendizaje de las Matemáticas es de gran utilidad, para los docentes al momento de impartir sus clases, que estas sean dinámicas, prácticas, creativas e interactivas, haciendo el aprendizaje claro, preciso y significativo, desarrollando sus capacidades intelectuales sin dificultad.es_ES
dc.format.extent117 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectSoftwarees_ES
dc.subjectMultimediaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.titleSoftware educativo multimedia como proceso de enseñanza-aprendizaje de las matemáticas en los estudiantes del segundo año básico de la Unidad Educativa 2 de Mayo año, 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess