dc.contributor.advisor | Izurieta Puente, Electra Maricela | |
dc.contributor.author | Montero Chango, Ronald | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T23:12:01Z | |
dc.date.available | 2019-12-02T23:12:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7182 | |
dc.description | Due to the relevance of the English language in our environment, living as a second language, this research project has as its theme: Class plan and its influence on the process of teaching English language learning for high school students in the José Educational Unit María Estrada Coello. The objective is to analyze the strategies used in class plans and their influence in the teaching process of English language learning of the ability to speak in high school students in the Educational Unit "José María Estrada Coello".
The research is exploratory, descriptive, explanatory, combined with the incremental method. For the collection of data, the survey and interview technique was used, which was used as a questionnaire questionnaire. The research subjects were students and teachers of the aforementioned educational unit, which through the application of the formula resulted in 222 to be surveyed, the tabulation of the data was executed in the Excel statistical program. The results obtained show that they affect the strategies used in the class plans in the teaching process of English language learning skills in students. Proposing as a proposal a process guide and English language teaching strategies for teachers of the José María Estrada Coello Educational Unit. | es_ES |
dc.description.abstract | Debido a la relevancia que tiene el idioma ingles en nuestro medio vivir como segunda lengua, el presente proyecto investigativo tiene como tema: Plan de clase y su influencia en el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma inglés de los alumnos de bachillerato en la Unidad Educativa José María Estrada Coello. El objetivo que persigue el es Analizar las estrategias utilizadas en los planes de clases y su influencia en el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma inglés de la destreza del speaking en los estudiantes de bachillerato en la Unidad Educativa “José María Estrada Coello”.
La investigación es de carácter exploratoria, descriptiva, explicativa, combinado con la metódica incremental. Para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta y entrevista que tuvo como instrumento el cuestionario de preguntas los sujetos de investigación fueron alumnos y docentes de la unidad educativa anteriormente mencionada, que mediante la aplicación de la formula dio como resultado 222 a encuestar, se ejecutó la tabulación de los datos en el programa estadístico de Excel. Los resultados que se obtuvieron evidencian que inciden las estrategias utilizadas en los planes de clases en el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma inglés de la destreza del speaking en los estudiantes. Exponiendo como propuesta una Guía de proceso y estrategias de enseñanzas del idioma Ingles para los docentes de la Unidad Educativa José María Estrada Coello | es_ES |
dc.format.extent | 208 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Plan de clase | es_ES |
dc.subject | Proceso de enseñanza aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Idioma inglés | es_ES |
dc.title | Plan de clase y su influencia en el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma inglés de los alumnos de bachillerato en la Unidad Educativa José María Estrada Coello | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |