Show simple item record

dc.contributor.advisorRuiz Mgti, Javier Martinez
dc.contributor.authorTufiño Tufiño, Tula Tamara
dc.date.accessioned2019-11-25T16:36:07Z
dc.date.available2019-11-25T16:36:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7164
dc.descriptionThe purpose of this final research report was to determine the influence of multimedia technology on the learning of children with special abilities of the Educational Institution "A New Dawn". During the investigation surveys were applied to the authorities, teachers and representatives of the students, the tabulation obtained from the surveys determined that most of the respondents considered the use of this new didactic resource favorable, since it allows to improve the cognitive development of the students. students. Multimedia technology as a teaching resource is an aid to the teaching-learning process. Since then, the interaction of several elements among which we have the teacher, the transmission of knowledge, teaching material, pedagogical methods and the final learning by students have been of special importance. Chapter I contains the causes and effects of the problem, the justification, the proposed objectives and variables. Chapter II includes the theoretical framework, the conceptualization of variables and the hypothesis to be verified. Chapter III refers to the methods and techniques of surveys to the subject under investigation, the conclusion and recommendation that leads to the verification of the hypothesis that was raised. Chapter IV details the proposal for the solution of the problematic fact, the justification and the objectives that are expected to be achieved and the development of the proposal.es_ES
dc.description.abstractEl presente informe final de investigación tuvo como propósito determinar la influencia de la tecnología multimedia en el aprendizaje de los niños con capacidades especiales de la Institución Educativa “Un Nuevo Amanecer”. Durante la investigación se aplicaron encuestas a las autoridades, docentes y representantes de los estudiantes, la tabulación obtenida de las encuestas determino que la mayor parte de los encuestados considera favorable el uso de este nuevo recurso didáctica, ya que permite mejorar el desarrollo cognitivo de los estudiantes. La tecnología multimedia como recurso didáctico es una ayuda para el proceso de enseñanza-aprendizaje. A partir de entonces han sido de especial importancia la interacción de varios elementos entre los cuales tenemos al docente, la transmisión de conocimientos, material didáctico, los métodos pedagógicos y el aprendizaje final por parte de los estudiantes. El capítulo I contiene las causas y efectos del hecho problemático, la justificación, los objetivos propuestos y variables. El capítulo II comprende al marco teórico, la conceptualización de variables y la Hipótesis a ser verificada. El capítulo III hace referencia los métodos y técnicas de encuestas al tema que se investiga, la conclusión y recomendación que conlleva a la verificación de la Hipótesis que se planteó. El capítulo IV detalla la propuesta para la solución del hecho problemático, la justificación y los objetivos que se esperan lograr y el desarrollo de la propuesta.es_ES
dc.format.extent68 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectRecursos digitaleses_ES
dc.subjectEnseñanza- aprendizajees_ES
dc.subjectDesarrollo cognitivoes_ES
dc.subjectHabilidades y destrezases_ES
dc.titleLa tecnología multimedia y su influencia en el aprendizaje de los niños con capacidades especiales de la Institución Educativa Un Nuevo Amanecer del cantón Babahoyo Provincia de Los Rioses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess