dc.contributor.advisor | Ochoa Mendieta, Maira | |
dc.contributor.author | Castro Vera, Isaías Ramón | |
dc.date.accessioned | 2019-10-16T21:11:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-16T21:11:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7070 | |
dc.description | This research work was developed in the educational institution "Carlos Alberto Aguirre Avilés" and is specifically oriented to the issue of educational informatics and its impact on the development of critical thinking of the students of the third year of the Unified General Baccalaureate.
The main problem was to determine if educational informatics have a positive impact on the development of the critical thinking of the students of the unified general baccalaureate of the Educational Unit “Carlos Alberto Aguirre Avilés” of the parish La Unión, of the Babahoyo canton, for which it was carried out the elaboration of the analysis that demonstrates the truth or falsity of the fact.
It was seen in this research the need to implement, tools of educational informatics, so that this, help to obtain a better development of the critical thinking of the students and in turn to share a large amount of certified information, in addition to providing the facility of learn effectively and easily through the options offered, which if used with the manual, will contribute to the academic reinforcement of the students of the third year of unified general baccalaureate of the Educational Unit "Carlos Alberto Aguirre Avilés", achieving In this way, generate the interest on the part of teachers and students to use the resources of educational informatics that will allow them to improve the quality of their thinking and can integrate it into the academic activities of the educational institution | es_ES |
dc.description.abstract | Este trabajo de investigación se desarrolló en la Institución educativa “Carlos Alberto Aguirre Avilés” y está orientada específicamente al tema de La informática educativa y su incidencia en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes del tercero año de Bachillerato General Unificado.
El problema principal consistió en determinar si la informática educativa incide positivamente en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de bachillerato general unificado de La Unidad Educativa “Carlos Alberto Aguirre Avilés” de la parroquia La Unión, del cantón Babahoyo, para lo cual se realizó la elaboración del análisis que demuestre la veracidad o falsedad del hecho.
Se vio dentro de esta investigación la necesidad de implementar, herramientas de la informática educativa, de manera que esta, ayude a obtener un mejor desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes y a su vez compartir una gran cantidad de información certificada, además, proveer la facilidad de aprender de forma eficaz y sencilla por medio de las opciones que ofrece, la cual si es utilizada con el manual, aportará al refuerzo académico de los estudiantes de tercer año de bachillerato general unificado de la Unidad Educativa “Carlos Alberto Aguirre Avilés”, logrando asi, generar el interés por parte de docentes y estudiantes a usar los recursos de la informática educativa que les permitirá mejorar la calidad de su pensamiento y puedan integrarlo a la actividades académicas de la institución educativa | es_ES |
dc.format.extent | 108 p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO: UTB, 2019 | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Informática educativa | es_ES |
dc.subject | Pensamiento crítico | es_ES |
dc.subject | Incidencia | es_ES |
dc.subject | Google académico | es_ES |
dc.title | La informática educativa y su incidencia en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de la Unidad Educativa “Carlos Alberto Aguirre Avilés” de la Parroquia La Unión, del cantón Babahoyo | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |