Show simple item record

dc.contributor.advisorRamírez Castro, Emilio
dc.contributor.authorQuintero Bazurto, Stefania Monserrate
dc.date.accessioned2019-08-12T15:13:03Z
dc.date.available2019-08-12T15:13:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6446
dc.descriptionThe objective of this research work is to establish the incidence of curricular planning to improve academic performance in First Year Baccalaureate students of the "Soldado Monge" Educational Unit in El Empalme Canton, Province of Guayas. Basic and applied research was used, using the inductive, deductive and analytical-synthetic methods, and observation and survey techniques, applied to teachers and students, whose population is 450, a sample of 145 students and 7 teachers was established, to whom the questionnaires were applied, to elaborate statistical tables and graphs, using office tools that allowed the automation of the answers. The respective methods made possible the study and relationship of the variables, to verify the validity of the hypotheses. It was concluded that the application of curricular planning is very useful, so that teachers, at the time of teaching their classes, are dynamic, practical, creative and interactive, making learning clear, precise and meaningful, developing their intellectual abilities without difficulty.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo establecer la incidencia de la planificación curricular para mejorar el rendimiento académico en los estudiantes del Primer Año de Bachillerato de la Unidad Educativa “Soldado Monge” del Cantón El Empalme, Provincia del Guayas. Se empleó la investigación básica, utilizando los métodos inductivo, deductivo y analítico-sintético, y las técnicas de observación y encuesta, aplicadas a los docentes y estudiantes, cuya población es de 450, se estableció una muestra de 145 estudiantes y 7 docentes, a quienes se les aplicó los cuestionarios, para elaborar los cuadros y gráficos estadísticos, utilizando herramientas ofimáticas que permitieron la automatización de las respuestas. Los respectivos métodos hicieron posible el estudio y relación de las variables, para comprobar la validez de las hipótesis planteadas. Se concluyó que la aplicación de la planificación curricular sirve de gran utilidad, para que los docentes, al momento de impartir sus clases, estas sean dinámicas, prácticas, creativas e interactivas, haciendo el aprendizaje claro, preciso y significativo, desarrollando sus capacidades intelectuales sin dificultad.es_ES
dc.format.extent131 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPlanificaciónes_ES
dc.subjectCurrículoes_ES
dc.subjectComputaciónes_ES
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.titleLa planificación curricular de la especialidad de computación y su incidencia en el rendimiento académico de los estudiantes del primer año bachillerato de la Unidad Educativa Soldado Monge del cantón El Empalmees_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess