Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete Ortega, Relfa
dc.contributor.authorSolis Aguirre, Roció Janeth
dc.date.accessioned2019-02-11T04:05:10Z
dc.date.available2019-02-11T04:05:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5528
dc.descriptionThe following research was carried out in the José Rodríguez Labandera Educational Unit of the Quevedo Canton, in the second year of baccalaureate in the specialty of commerce and administration, due to the lack of interest of the students to learn and the teaching methods that must be updated.. We will focus on this course to determine what are the causes that the student has to not take advantage of the teaching given by the teachers; to which we would conduct trainings to let them know what they can do to improve their academic performance. Hoping to identify the problem either by socioeconomic status, lack of attention, family problems, decadent teaching methods, bad influences or little interest in learning. The results obtained demonstrate that our teaching strategies and modern methods of education help to attract the attention of students who are interested in the subject being treated, stimulating them to participate through this type of activity. Therefore, the creation of this innovative learning system helps students to have a better performance, improving not only their academic training but also their personal character, encouraged to continue studying in order to achieve their goal and therefore a better future.es_ES
dc.description.abstractLa siguiente investigación se realizó en la Unidad Educativa José Rodríguez Labandera del Cantón Quevedo, en el segundo año de bachillerato de la especialidad de comercio y administración, debido a la falta de interés de los estudiantes por aprender y los métodos de enseñanzas que deben ser actualizados. Al enfocarse en este curso para determinar cuáles son las cusas que el estudiante tiene parea no aprovechar las enseñanza impartida por los docentes; a las cuales realizaríamos capacitaciones para darles a conocer que pueden hacer para mejorar su rendimiento académico. Esperando identificar el problema ya sea por la situación socioeconómica, la falta de atención, los problemas familiares, métodos de enseñanzas decadentes, malas influencias o el poco interés de aprender. Los resultados obtenidos demuestran implementar nuestras estrategias de enseñanzas y métodos modernos de educación ayudan a captar la atención de los estudiantes que se ven interesados en el tema que se está tratando, estimulándolos a participar mediante este tipo de actividad. Por lo cual la creación de este innovar sistema de aprendizaje ayuda a que los estudiantes tengan un mayor rendimiento, mejorando no solo su formación académica si no su carácter personal, incentivados a seguir estudiando para de esta manera alcanzar su meta y por ende un futuro mejor.es_ES
dc.format.extent102 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectEnseñanzases_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.titleEstrategias de enseñanza y su incidencia en el aprendizaje en los estudiantes del segundo año de comercio de la Unidad Educativa José Rodríguez Labandera del cantón Quevedo 2017es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess