Show simple item record

dc.contributor.advisorRodríguez Quiñónez, Víctor Manuel
dc.contributor.authorNavarro Vera, Yuliana Nataly
dc.date.accessioned2019-01-22T17:46:57Z
dc.date.available2019-01-22T17:46:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/5305
dc.descriptionThe objective of this research work is to analyze how the blended learning modality influences the educational process of students of the third unified general baccalaureate of the computer subject in the Educational Unit "San Juan". The sample consisted of seventy-six (76) students and two (2) teachers, third general unified baccalaureate of the Educational Unit "San Juan", which represent 100% of the population under study, to collect the information was applied student surveys and teacher interviews, which were made up of ten (10) questions, which demonstrated the degree of knowledge that educators and students of the "San Juan" Educational Unit have about the blended learning modality and its influence on the educational process. As a general conclusion it was evidenced that there is little knowledge about this modality, so the teachers agree to train and implement this modality in order to improve the educational process of the students.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo tiene como objetivo, analizar cómo influye la modalidad blended learning en el proceso educativo de los estudiantes de tercero bachillerato general unificado de la asignatura informática en la Unidad Educativa “San Juan”. La muestra estuvo conformada por setenta y seis (76) estudiantes y dos (2) docentes, de tercero bachillerato general unificado de la Unidad Educativa “San Juan”, que representan el 100% de la población en estudio, para recoger la información se aplicó encuestas a los estudiantes y entrevistas a los docentes, las cuales estuvieron conformadas por diez (10) preguntas, las cuales demostraron el grado de conocimiento que tienen los educadores y los educandos de la Unidad Educativa “San Juan” acerca de la modalidad blended learning y su influencia en el proceso educativo. Como conclusión general se evidenció que se tiene poco conocimiento sobre dicha modalidad por lo que, los docentes están de acuerdo en capacitarse e implementar dicha modalidad con la finalidad de mejorar el proceso educativo de los estudiantes.es_ES
dc.format.extent135 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectB-LEARNINGes_ES
dc.subjectInfluenciaes_ES
dc.subjectProceso educativoes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleModalidad BLENDED LEARNING (B-LEARNING) y su influencia en el proceso educativo de los estudiantes de tercero bachillerato general unificado de la asignatura informática en la Unidad Educativa San Juanes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess