Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete Ortega, Relfa Magdalena
dc.contributor.authorFigueroa Palacios, Tatiana Julexi
dc.date.accessioned2018-07-07T19:29:31Z
dc.date.available2018-07-07T19:29:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4162
dc.descriptionWith the present investigative work it is tried to demonstrate the relevance that has to raise a guide for the qualification to the administrative personnel and teachers, thus to be able to increase the effectiveness in educational activities of the superior technological institute "City of Valencia" period 2017, since this It will serve as a great help to solve the problems that this institution is presenting, through seminars where the knowledge of the teachers is strengthened and strengthened and in this way provide a quality education. The population surveyed in the present investigation is made up of 29 participants who are divided into 23 teachers, 4 administrative and 2 authorities, because it is a small population, sampling will not be applied and the total population will be worked on. To carry out this research study the use of the following methods and very important research techniques were used, such as: Direct observation and the survey which were directed to the aforementioned population In order to achieve these objectives, information was gathered from various sources describing the administrative processes and the role or activities that teachers must performes_ES
dc.description.abstractCon el presente trabajo investigativo se pretende evidenciar la relevancia que tiene el plantear una guía para la capacitación al personal administrativo y docentes, para así lograr poder incrementar la efectividad en actividades docentes del instituto tecnológico superior “Ciudad de Valencia” periodo 2017, ya que este va a servir de mucha ayuda para solucionar la problemática que está presentando esta institución, a través de seminarios donde se potencie y fortalezca el conocimiento de los docentes y de esta manera brindar una educación de calidad. La población encuestada en la presente investigación está conformada por 29 participantes los mismos que están subdividido en 23 Docentes, 4 administrativos y 2 autoridades, por ser una población pequeña no se aplicara muestreo y se trabajara con el total de la población. Para llevar a cabo dicho estudio investigativo se empleó el uso de los siguientes métodos y técnicas de investigación muy importantes como son: La observación directa y la encuesta las cuales fueron dirigidas a la población antes mencionada Para el logro de estos objetivos planteados se recabo información de diversas fuentes donde se describe que es los procesos administrativos y el rol o actividades que deben ejecutar los docenteses_ES
dc.format.extent122 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectActividades docenteses_ES
dc.subjectProceso administrativoes_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.titleProceso administrativo y su incidencia en la efectividad de las actividades docentes del Instituto Tecnológico Superior Ciudad de Valenciaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess