Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarrete Ortega, Rosa
dc.contributor.authorOrbe Herrera, Juliana Katherine
dc.date.accessioned2018-07-07T19:20:40Z
dc.date.available2018-07-07T19:20:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4161
dc.descriptionThis research work aims to highlight the importance of the application of methodological strategies for the teaching-learning process and within the educational field, since it serves as support for teachers so that they can reach their educators with correct knowledge. , that is why this research is titled as: "Incidence of the methodological strategies for teaching-learning of the subject Entrepreneurship and Management in the First Year of Unified General Baccalaureate of the Educational Unit" San Camilo ". The general objective: To determine the incidence of the application of methodological strategies in the teaching-learning of the subject of Entrepreneurship and Management of the students of the first year of the baccalaureate (BGU) of the Educational Unit "San Camilo". The specific hypotheses that have guided the present investigation are: 1) It would greatly affect the non-application of methodological strategies in the teaching-learning process in the subject of Entrepreneurship and Management of the students of the first year of the baccalaureate (BGU) of the Educational Unit "San Camilo". 2) Underlining the importance of properly applying the methodological strategies would improve the academic performance of the students of the first year of baccalaureate (BGU) in the subject of Entrepreneurship and Management of the Educational Unit "San Camilo". 3) By means of the application of a didactic guide the incidence that the methodological strategies in the process of teaching-learning in the subject of Entrepreneurship and Management of the students of the first year of baccalaureate (BGU) of the Educational Unit "San Camilo" will be identified " To carry out this research, the use of methodologies such as field and applied research was used, based on techniques such as direct observation, interview, questionnaire and surveys, which were addressed to teachers and students in the first year of the baccalaureate. , also to the personnel of the administrative areaes_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación pretende evidenciar la importancia que tiene la aplicación de las estrategias metodológicas para el proceso de enseñanza aprendizaje y dentro del ámbito educativo, ya que sirve de apoyo a los docentes para que pueda llegar con sus conocimientos de manera correcta a los educando, es por ello que dicha investigación esta titulada como: “Incidencia de las estrategias metodológicas para la enseñanza-aprendizaje de la asignatura Emprendimiento y Gestión en el Primer Año de Bachillerato General Unificado de la Unidad Educativa “San Camilo”. El objetivo general: Determinar la incidencia de la aplicación de estrategias metodológicas en la enseñanza-aprendizaje de la asignatura de Emprendimiento y Gestión de los estudiantes del primer año de bachillerato (BGU) de la Unidad Educativa “San Camilo”. Las hipótesis específicas que han guiado la presente investigación son: 1) Afectaría en gran medida la no aplicación de estrategias metodológicas en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la asignatura de Emprendimiento y Gestión de los estudiantes del primer año de bachillerato (BGU) de la Unidad Educativa “San Camilo”. 2) Fundamentando la importancia de aplicar adecuadamente las estrategias metodológicas mejoraría el rendimiento académico de los estudiantes del primer año de bachillerato (BGU) en la asignatura de Emprendimiento y Gestión de la Unidad Educativa “San Camilo”. 3) Mediante la aplicación de una guía didáctica se identificará la incidencia que tienen las estrategias metodológicas en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la asignatura de Emprendimiento y Gestión de los estudiantes del primer año de bachillerato (BGU) de la Unidad Educativa “San Camilo” Para llevar a cabo dicha investigación se empleó el uso de metodologías como la investigación de campo y aplicada, basadas en las técnicas como la observación directa, entrevista, cuestionario y encuestas las mismas que fueron dirigidas a los docentes y estudiantes del primer año de bachillerato Contabilidad, también al personal del área administrativaes_ES
dc.format.extent113 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategias metodológicases_ES
dc.subjectEnseñanza-Aprendizajees_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.titleIncidencia de las estrategias metodológicas para la enseñanza-aprendizaje de la asignatura emprendimiento y gestión en el primer año de bachillerato general unificado de la Unidad Educativa San Camiloes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess