Show simple item record

dc.contributor.advisorFuentes León, Marco
dc.contributor.authorMoreira Córdova, Glenda Mariuxi
dc.date.accessioned2018-02-21T22:04:34Z
dc.date.available2018-02-21T22:04:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3442
dc.descriptionThe present research work with the theme; Playful activities in the meaningful learning of the students of fourth year of Basic Education of the "Gran Colombia" Basic Education school, is of very important character because the teacher when using the ludic activities allows to turn the classes efficient, fun, where the exchange knowledge, ideas and learning. Through the game you will not only have fun, but you will have confidence with your teacher, who will communicate, relate to your classmates and you will gain meaningful learning. In this research work was provided with information on study variables such as: play activities and meaningful learning, they established an overall goal which is; To determine the play activities that affect the significant learning in the fourth year students, and three specific ones. A questionnaire was also used to answer questions that were answered voluntarily by teachers and students of the institution where the research was carried out, the respective conclusions were obtained and some recommendations were given. As a proposal, a guide to play activities was developed for teachers to promote meaningful learning for fourth year students.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación con el tema; Actividades lúdicas en el aprendizaje significativo de los estudiantes de cuarto año de Educación Básica de la escuela de Educación Básica “Gran Colombia”, es de carácter muy importante porque el docente al utilizar las actividades lúdicas permite convertir las clases eficientes, divertidas, en donde los estudiantes intercambien conocimientos, ideas y aprendizajes. Por medio del juego no solo se divertirán, sino que va a tener confianza con su docente, que se comunicara, relacionara con sus compañeros y obtendrán aprendizajes significativos. En este trabajo de investigación se aportó con información sobre las variables de estudio como son: actividades lúdicas y aprendizaje significativo, se establecieron un objetivo general el cual es; Determinar las actividades lúdicas que inciden en el aprendizaje significativo en los estudiantes del cuarto año, y tres específicos. También se realizó una encuesta mediante un cuestionario de preguntas las mismas que fueron respondidas de forma voluntaria por docentes y estudiantes de la institución donde se llevó a cabo la investigación, se obtuvieron las respectivas conclusiones y se dieron unas recomendaciones. Como propuesta se elaboró una guía de actividades lúdicas para que los docentes promuevan el aprendizaje significativo en los estudiantes de cuarto año.es_ES
dc.format.extent155 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectActividades lúdicases_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.titleActividades lúdicas en el aprendizaje significativo de los estudiantes de cuarto año de básica de la escuela de educación básica “Gran Colombia” parroquia Puerto Pechiche, cantòn Puebloviejo, provincia los Ríos.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess