Show simple item record

dc.contributor.advisorAlemán Franco, Iralda Marlene
dc.contributor.authorJiménez Morejón, Romario Oswaldo
dc.date.accessioned2017-11-01T14:59:25Z
dc.date.available2017-11-01T14:59:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3127
dc.descriptionThe learning of the foreign language in the last time times has not been taken into account by the students since, the majority of them believe that learning the language is unnecessary for them, since they believe that it is not serve to nothing acquire the knowledge, from there arises, The importance of building new knowledge.The following project is related to the incident of the juvenile cultures in student learning, diminishing the interest to learn the language and giving a negative effect on the academic performance. By which the research is realized to announce the problems that they presented in the institution.The creation of playful activities as a strategy to combat the influences of the juvenile cultures in the learning students, constitutes a fundamental base for achieve the necessary concentration, to acquire useful knowledge within the teaching-learning process.The proposal is realized on the basis of activities of motivation, games and dynamics where teachers and students using the activities to strengthen teaching and learning English in the classroom, will also encourage the use of activities to prevent cultures The better the performance of students.es_ES
dc.description.abstractEl aprendizaje del idioma extranjero en los últimos tiempos no ha sido tomado en cuenta por los estudiantes ya que, la mayoría de ellos creen que aprender el idioma es algo innecesario para ellos, ya que creen que no sirve de nada adquirir el conocimiento, de ahí surge la importancia de construir nuevos saberes. El siguiente proyecto está relacionado a la incidencia de las culturas juveniles en el aprendizaje de los estudiantes, disminuyendo el interés por aprender el idioma y dando como efecto negativo en el rendimiento académico. Por la cual se realiza la investigación para dar a conocer los problemas que se presentan en la institución. La creación de actividades lúdicas como estrategia para combatir las influencias de las culturas juveniles en el aprendizaje de los estudiantes, constituye una base fundamental para lograr la concentración necesaria, para adquirir conocimientos de utilidad dentro del proceso de enseñanza-aprendizaje.La propuesta está realizada en base a actividades de motivación, juegos y dinámicas donde los docentes y estudiantes utilizaran las actividades para fortalecer la enseñanza-aprendizaje del idioma inglés dentro del salón de clases, también se lograra incentivar a la utilización de actividades para prevenir las culturas juveniles mejor el rendimiento de los estudiantes.es_ES
dc.format.extent238 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCultura juveniles_ES
dc.subjectaprendizaje del idioma ingléses_ES
dc.titleCultura juvenil incide en el aprendizaje del idioma inglés en los estudiantes de 1 de bachillerato contabilidad de la unidad educativa “Procer José de Antepara”, del cantón Vinces, provincia de los Ríos, año lectivo 2017-2018es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess