Show simple item record

dc.contributor.advisorCruz Menéndez, Eduardo
dc.contributor.authorMiranda Vasconez, Irma Jesenia
dc.date.accessioned2017-10-26T16:15:51Z
dc.date.available2017-10-26T16:15:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2977
dc.descriptionThe dramatic expression is part of life of every human being, is a language that uses the body as a medium, as an instrument of representation, expression, communication and creation. always be in balance between spontaneity and artistic technique, including the release of the self and knowledge of others. Dramatic expression to be of great importance for the development of the child, it can remain in the unconscious without being developed, which is necessary for the teacher starts to children / as early on in this area. We note with great regret that the Ecuadorian school system still has a vacuum by not providing all children the possibility of an aesthetic and social development through dramatic expression to lead them to an effective and innovative development deep. Schools do not take into account the dramatic expression as part of the cognitive development of the child / a so as to increase their potential for so meaningful learning. Expressive modalities manifest spontaneously in the game, children can give dramatically to events or activities that do not possess it, and improvise from various elements. Dramatic expression allows the child / to improvise space and mood patterns through mime, theater, linguistic expression, body language, musical language and dramatic play, making unlocking or disinhibition and spontaneity of gestures and movementses_ES
dc.description.abstractLa expresión dramática es parte del vivir de todo ser humano, es un lenguaje que utiliza el cuerpo como medio, como instrumento de representación, expresión, comunicación y creación. Estará siempre en equilibrio entre la espontaneidad y la técnica artística, entre la liberación del yo y el conocimiento de los demás. La expresión dramática siendo de gran importancia para el desarrollo integral del niño, puede permanecer en el inconsciente sin ser desarrollada, por lo cual es necesario que el docente inicie a los niños/as desde temprana edad en esta área. Vemos con mucho pesar que el sistema escolar ecuatoriano aún presenta un profundo vacío al no proporcionar a todos los niños y niñas la posibilidad de un desenvolvimiento estético y social a través de la Expresión Dramática que les conduzca a un desarrollo eficaz y renovador. Las escuelas no toman en cuenta a la expresión dramática como parte del desarrollo cognitivo del niño/a que permita incrementar su potencial para alcanzar de esta manera un aprendizaje significativo. Las modalidades expresivas se manifiestan de forma espontánea en el juego, los niños pueden dar forma dramática a sucesos o actividades que no la poseen, e improvisar a partir de diversos elementos. La expresión dramática permite al niño/a improvisar patrones espaciales y de estados de ánimo a través del mimo, teatro, expresión lingüística, lenguaje corporal, lenguaje musical y juego dramático, logrando el desbloqueo o desinhibición y la espontaneidad de gestos y movimientos.es_ES
dc.format.extent81 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTeatro infantiles_ES
dc.subjectDesarrollo cognitivoes_ES
dc.titleEfectos del teatro infantil y su influencia en el desarrollo cognitivo en los estudiantes del primer grado del centro de educación básica “Carmen Yépez”, cantón ventanas, provincia de los ríos; propuesta de una guía didácticaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess