Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Soto, Maya
dc.contributor.authorOrtega López, Luis Eugenio
dc.date.accessioned2017-10-13T22:28:32Z
dc.date.available2017-10-13T22:28:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2724
dc.descriptionand communication technologies are increasingly being used by teachers. Although presented as one of the tools from which much updated information can be obtained, there is also the possibility of producing and transforming environments of relationship in education. These powerful tools in the professional performance facilitate the management and attention of the students towards the teachers, since it manages to incorporate multiple multimedia strategies, producing a resource in which text, images, audio and video are integrated for the teaching processes. The current final report is intended to make a study of the professional performance of information and communication tools in teachers and to assess the need to plate a manual to improve the skills in this use for Babahoyo Elementary School This will be done a theoretical framework on the main characteristics of a manual, its elements, mention the basic knowledge to be had and additional multimedia tools. The research was framed in the methodology of chi square, which allowed to test the hypothesis Which was raised.es_ES
dc.description.abstractLas tecnologías de la información y la comunicación cada día son mayores sus aplicaciones por los docentes. Aunque se presenta como una de las herramientas del cual se puede obtener mucha información actualizada, también existe la posibilidad de producir transformar y crear ambientes de relación en la educación. Estas poderosas herramientas en el desempeño profesional facilitan el manejo y atención de los estudiantes hacia los docentes, ya que logra incorporar múltiples estrategias multimedias, logrando producir un recurso en el que se integran texto, imágenes, audio y video, para los procesos de enseñanza. El actual informe final tiene como propósito hacer un estudio de la ayuda al desempeño profesional de las herramientas de la información y comunicación en los docentes y a valorar la necesidad de platear un manual para mejorar las habilidades en este uso para la escuela de educación básica Babahoyo Para ello se hará un marco teórico sobre las principales características de un manual, sus elementos, se mencionan el conocimiento básico que se debe tener y de herramientas multimedia adicionales. La investigación se enmarcó en la metodología de chi cuadrado, lo que permitió comprobar la hipótesis que se planteó.es_ES
dc.format.extent115 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTecnologías de la informaciónes_ES
dc.subjectComunicación y contribuciónes_ES
dc.subjectDesempeño profesionales_ES
dc.subjectDocenteses_ES
dc.titleTecnologías de la información y comunicación y su contribución en el desempeño profesional de los docentes de la escuela de Educación Básica “Babahoyo” del cantón Babahoyo, Provincia de los Rioses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess