Show simple item record

dc.contributor.advisorÁlvarez Gutiérrez, Marcela
dc.contributor.authorDíaz Santillán, Andrea
dc.date.accessioned2017-09-25T16:46:58Z
dc.date.available2017-09-25T16:46:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2346
dc.descriptionThis final report presents the experiences and findings of the research on the theme of traditional games and their impact on the development of fine motor skills in students of the Caracol Educational Unit, Caracol Parish, Babahoyo Canton, Los Ríos Province, With a Didactic Guide as proposal or alternative. For this purpose, the type and design of the research was carefully selected, allowing the collection of valuable information related to the subject and establishing the conclusions as a starting point for selecting a proposal for improvement. In this way the methodology and appropriate techniques were selected. On this information we proceeded to select the traditional games that are applicable to the classroom work to structure the guide. The intentionality of the design of the didactic guide is to facilitate the work of the teachers and to find also the methodology and strategies that improve the quality of learning and motivate the participation of the children of the institution. The report also includes the bibliographical references consulted and the corresponding annexes.es_ES
dc.description.abstractEl presente informe final recoge las experiencias y hallazgos de la investigación sobre el tema de los juegos tradicionales y su incidencia en el desarrollo de la motricidad fina en los estudiantes de la Unidad Educativa “Caracol”, Parroquia Caracol, Cantón Babahoyo, Provincia de Los Ríos, con una Guía Didáctica como propuesta o alternativa. Para el efecto se seleccionó cuidadosamente el tipo y diseño de investigación que permitió recoger valiosa información relacionada con el tema y establecer las conclusiones como punto de partida para seleccionar una propuesta de mejoramiento. De esta manera se seleccionó la metodología y las técnicas apropiadas. Sobre esta información se procedió a seleccionar los juegos tradicionales que sean aplicables al trabajo de aula para estructurar la guía. La intencionalidad del diseño de la guía didáctica es facilitar el trabajo de los docentes y encontrar además la metodología y estrategias que mejoren la calidad del aprendizaje y motiven la participación de los niños y niñas de la institución. El informe incluye además, las referencias bibliográficas consultadas y los anexos correspondientes.es_ES
dc.format.extent113 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectJuegos tradicionaleses_ES
dc.subjectMotricidad finaes_ES
dc.titleLa aplicación de los juegos tradicionales y su incidencia en el desarrollo de la motricidad fina en los estudiantes de tercer año de educación básica de la unidad educativa “Caracol”, Parroquia Caracol, cantón Babahoyo, Provincia de los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record